Cestári tvrdia, že medzi Prievidzou a Novákmi nie sú vyhovujúce nábehové a vyraďovacie pruhy.
...
Je to celé trápne, ako sa zrazu úradníci od zeleného stola stavajú k situácii na skoro novej ceste a zrazu im vadia nevyhovujúce nábehové pásy či ako to nazvali. Keď už sú takí poctiví, dávno by bola cesta medzi TN a PD úplne uzatvorená pre jej riziko havárie pri rýchlosti vyššej ako 70km/h. !! To samozrejme potichu tolerujú, lebo nie sú peniaze na lepšiu cestu a ich opravy a ich zamestnávatelia, teda politici to im tak nakázali. Takže naďalej nechajme 90-ku na cesty, ktoré sú v smrteľne zlom stave a naopak nechajme maximálne 90-ku na novej kvalitnej ceste, kde sú dostatočne dlhé pripájacie pruhy. Lebo keby chcel niekto prepracovať normy a nepočítal so starými údajmi, ako že sa tam stále na stovku budú rozbiehať škodovečky zo sedemdesiateho piateho, ktoré tú stovku skutočne nenaberú ani za 500m rozbehu, bolo by to rozumnejšie. Stále tu však pracujme s normami z komunizmu, kedy najrýchlejšie a hlavne najbezpečnejšie auto na cestách bola Favoritka. Celé je to choré, pri autách vyrobených už okolo roku 2000, ktorých je tu prevažná väčšina, nie je žiaden problém krásne sa rozbehnúť na požadovanú rýchlosť a bezpečne sa napojiť aj na rýchlosť 110km/h pri terajších nábehoch z vedľajších ciest. Aj pri terajšej deväťdesiatke sa nájdu prdkáči, ktorí nejdú ani tých 90 pri rozbehu a taktiež ohrozujú pri pripájaní sa toho, čo ide plynulo terajších povolených 90. Lebo nevedia čo je plynulosť premávky a nikdy nepôjdu ani tých 90, ale si budú prdkať svojich max. 80 aby ušetrili deci benzínu, ale na svoje okolie kašlú, že zdržujú. To beriem ohľad na tie 2% takýchto polovodičov? Celé je to smiešne, tá stovka by tam mala byť určite.AD: Normy
Tie komunisticke normy, o ktorych hovoris sa okrem SVK a CZE pouzivaju napr. aj v GER a v SUI (teda ak hovorime konkretne o krizovatkovej norme na vypocet pripajacich pruhov). Ak by sa mali aj spomenute krajiny drzat tvojej logiky o vyssom vykone motorov, potom by mohli mat pripajacie pruhy v danych krajinach 50 m, lebo ich vozovy park je na uplne inej urovni. Len si zabudol, ze podobne rozmery sa navrhuju na najtazsie, najpomalsie a najdlhsie vozidlo. Takze po tvojich cestach navrhnutych na zaklade komunistickych noriem by nemohli jazdit nakladne vozidla. Takze treba brat veci viac globalne, nie sa obmedzovat iba na svoju optiku.Hmm
Furt tie isté drístanice, ako v prípade cesty ZH-ZV, nedá sa , nie je hento, nie je tamto, je to nebezpečné, pripájacie pruhy, blá-blá-blá a tu zrazu, keď sa cesta spoplatnila, už to nevadilo ani 130ke. Na grc tento štát...Informovanosť.
Na stránke Národnej diaľničnej spoločnosti je pri projekte R2 o úseku Nováky - Žiar uvedené: Trasa začína na konci úseku stavby rýchlostnej cesty R2 Dolné Vestenice – Nováky v mieste okružnej križovatky v Novákoch. Okružná križovatka bude terajšia križovatka na konci Novák pri Slovnaftke. To znamená, že opravovaná štvorprúdovka bude minimálne v trase Nováky - Prievidza (po odbočku na Handlovú) súčasťou R2. Takže podľa informácií bude táto časť R2 s maximálnou rýchlosťou 90 km/h alebo to bude ako píše "dascia"? Išiel som tade v deň, keď ešte len osadzovali značky a opäť som išiel za týždeň. Za tento týždeň bola komplet trasa PD-NY vyfrézovaná a vytrhané značky a zvodidlá po celej trase. Keďže práce na tejto polovici cesty majú trvať do konca júna, tak pri takomto tempe môžu byť všetky nábehové a výbehové pásy dorobené podľa normy. No myslím si, že proti bude dopravný inšpektorát, lebo pri odbočke na Koš by im klesli príjmy z pokút. Merajú tam minimálne štyrikrát v týždni. A keďže máme policajtov na mraky, museli by im dávať zmysluplnejšiu prácu. (Len či vedia Pomáhať a chrániť, alebo len buzerovať...)Hmm
Lenže ono sa len nefrézuje, ale aj rozširuje, doplňa a upravuje stredový pás, čiže sa vykonáva rekonštrukcia, nie oprava. A peňazí to bude stáť toľko, že by možno pri ich hospodárnom využití, by sa dala dorobiť 4-prúdovka až po veľkú Čiaušu....Osobne neverím, že...
...to bude hotové do leta, možno tak dva týždne pred parlamentnými voľbami, ak vôbec...este jedno porovnanie
privadzac od Puchova na D1 je rychlostna cesta v polovicnom profile. T.j. dvojprudova cesta, niekde je plna niekde prerusovana ciara. Asi ma parametre rychlostnej cesty - je dost siroka, zakruty maju velky polomer a krajnice su relativne siroke. No opakujem je to klasicka dvojprudovka. NO JE TAM POVOLENA 100 KM/H. Kde je logika, ked tu sa na stvorprudovke (jazdne smery oddelene zvodidlami) riesia nejake pripajacie a odbocovacie pruhy. Nech pri nich prasknu 90 km/h a na zvysku smelo 110.