Diskusia k článku: Vyššia rýchlosť na štvorprúdovke nie je po oprave cesty zaručená

Cestári tvrdia, že medzi Prievidzou a Novákmi nie sú vyhovujúce nábehové a vyraďovacie pruhy.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
10 príspevkov

  • Marek_Prievidza

    ...

    Je to celé trápne, ako sa zrazu úradníci od zeleného stola stavajú k situácii na skoro novej ceste a zrazu im vadia nevyhovujúce nábehové pásy či ako to nazvali. Keď už sú takí poctiví, dávno by bola cesta medzi TN a PD úplne uzatvorená pre jej riziko havárie pri rýchlosti vyššej ako 70km/h. !! To samozrejme potichu tolerujú, lebo nie sú peniaze na lepšiu cestu a ich opravy a ich zamestnávatelia, teda politici to im tak nakázali. Takže naďalej nechajme 90-ku na cesty, ktoré sú v smrteľne zlom stave a naopak nechajme maximálne 90-ku na novej kvalitnej ceste, kde sú dostatočne dlhé pripájacie pruhy. Lebo keby chcel niekto prepracovať normy a nepočítal so starými údajmi, ako že sa tam stále na stovku budú rozbiehať škodovečky zo sedemdesiateho piateho, ktoré tú stovku skutočne nenaberú ani za 500m rozbehu, bolo by to rozumnejšie. Stále tu však pracujme s normami z komunizmu, kedy najrýchlejšie a hlavne najbezpečnejšie auto na cestách bola Favoritka. Celé je to choré, pri autách vyrobených už okolo roku 2000, ktorých je tu prevažná väčšina, nie je žiaden problém krásne sa rozbehnúť na požadovanú rýchlosť a bezpečne sa napojiť aj na rýchlosť 110km/h pri terajších nábehoch z vedľajších ciest. Aj pri terajšej deväťdesiatke sa nájdu prdkáči, ktorí nejdú ani tých 90 pri rozbehu a taktiež ohrozujú pri pripájaní sa toho, čo ide plynulo terajších povolených 90. Lebo nevedia čo je plynulosť premávky a nikdy nepôjdu ani tých 90, ale si budú prdkať svojich max. 80 aby ušetrili deci benzínu, ale na svoje okolie kašlú, že zdržujú. To beriem ohľad na tie 2% takýchto polovodičov? Celé je to smiešne, tá stovka by tam mala byť určite.
    • Lukáš Zeleník
      Prémium
      Blog

      AD: Normy

      Tie komunisticke normy, o ktorych hovoris sa okrem SVK a CZE pouzivaju napr. aj v GER a v SUI (teda ak hovorime konkretne o krizovatkovej norme na vypocet pripajacich pruhov). Ak by sa mali aj spomenute krajiny drzat tvojej logiky o vyssom vykone motorov, potom by mohli mat pripajacie pruhy v danych krajinach 50 m, lebo ich vozovy park je na uplne inej urovni. Len si zabudol, ze podobne rozmery sa navrhuju na najtazsie, najpomalsie a najdlhsie vozidlo. Takze po tvojich cestach navrhnutych na zaklade komunistickych noriem by nemohli jazdit nakladne vozidla. Takze treba brat veci viac globalne, nie sa obmedzovat iba na svoju optiku.
    • rellok
      A ty si dopravný inžinier, že sa vyjadruješ k normám? Či rovnaký odborník ako pani vedúca odboru cestnej dopravy v Trenčíne, ktorá si mýli priečnu nerovnosť s pozdĺžnou (koľaje sú totižto priečna, nie pozdĺžna nerovnosť)...
  • PP z P

    Informovanosť.

    Na stránke Národnej diaľničnej spoločnosti je pri projekte R2 o úseku Nováky - Žiar uvedené: Trasa začína na konci úseku stavby rýchlostnej cesty R2 Dolné Vestenice – Nováky v mieste okružnej križovatky v Novákoch. Okružná križovatka bude terajšia križovatka na konci Novák pri Slovnaftke. To znamená, že opravovaná štvorprúdovka bude minimálne v trase Nováky - Prievidza (po odbočku na Handlovú) súčasťou R2. Takže podľa informácií bude táto časť R2 s maximálnou rýchlosťou 90 km/h alebo to bude ako píše "dascia"? Išiel som tade v deň, keď ešte len osadzovali značky a opäť som išiel za týždeň. Za tento týždeň bola komplet trasa PD-NY vyfrézovaná a vytrhané značky a zvodidlá po celej trase. Keďže práce na tejto polovici cesty majú trvať do konca júna, tak pri takomto tempe môžu byť všetky nábehové a výbehové pásy dorobené podľa normy. No myslím si, že proti bude dopravný inšpektorát, lebo pri odbočke na Koš by im klesli príjmy z pokút. Merajú tam minimálne štyrikrát v týždni. A keďže máme policajtov na mraky, museli by im dávať zmysluplnejšiu prácu. (Len či vedia Pomáhať a chrániť, alebo len buzerovať...)
    • rellok
      Na prerobenie pripájacích a odpájacích pruhov je potrebná rekonštrukcia s rozšírením a keď sa nič nezmenilo v projekte, tak na tomto úseku ide o opravu (frézuje sa a kladie sa nový len kryt vozovky), nie rekonštrukciu, napriek tomu, čo píšu novinári. Rekonštrukcia stojí neporovnateľne viac peňazí, ako oprava. Jednoducho to teraz nevyšlo.
      • dascia

        Hmm

        Lenže ono sa len nefrézuje, ale aj rozširuje, doplňa a upravuje stredový pás, čiže sa vykonáva rekonštrukcia, nie oprava. A peňazí to bude stáť toľko, že by možno pri ich hospodárnom využití, by sa dala dorobiť 4-prúdovka až po veľkú Čiaušu....
        • rellok
          O rekonštrukcii, rozšírení a úpravách stredového pásu ja nič neviem. A to pochybujem, že by sa takto zmenila PD (Z-DRS). Ktorú verziu máš? Na hlavnom SO 100 sa má frézovať do cca 10 cm a položiť SMA na obrus a AC do ložnej spojené postrekom a na niektorých miestach vystužiť geomrežou (tuším v pravom pruhu oboch pásov a nejakých križovatkových vetvách). Malo pribudnúť pár fyzických ostrovčekov v úrovňových križovatkách s obrubníkmi oddeľujúcich pruhy, ale to nie je rekonštrukcia. A potom klasika, doplnenie zvodidiel, nové smerové stĺpiky a podobne, aby to ešte viac formálne napĺňalo podstatu investičnej akcie a mohlo byť platené z EÚ fondov.
  • eugen11

    este jedno porovnanie

    privadzac od Puchova na D1 je rychlostna cesta v polovicnom profile. T.j. dvojprudova cesta, niekde je plna niekde prerusovana ciara. Asi ma parametre rychlostnej cesty - je dost siroka, zakruty maju velky polomer a krajnice su relativne siroke. No opakujem je to klasicka dvojprudovka. NO JE TAM POVOLENA 100 KM/H. Kde je logika, ked tu sa na stvorprudovke (jazdne smery oddelene zvodidlami) riesia nejake pripajacie a odbocovacie pruhy. Nech pri nich prasknu 90 km/h a na zvysku smelo 110.

Najčítanejšie na My Horná Nitra

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  2. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  3. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  4. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  5. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  6. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 102 079
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 504
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 256
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 474
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 460
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 186
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 687
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 505