Piatok, 16. november, 2018

Komunikácia podnikateľov s colníkmi má byť pohodlnejšia

Prístup do daňového spisu a účtu daňovníka výrazne zvýši komfort a zjednoduší plnenie daňových povinností.

Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

PRIEVIDZA. Od 11. januára začali colníci využívať obojsmernú elektronickú komunikáciu. Colný úrad Trenčín a jeho pobočky doteraz evidujú viac ako tisícdvesto daňových subjektov a podnikateľov, s ktorými komunikujú len elektronicky. Obojsmernú komunikáciu pripravili na uľahčenie pre vybraných podnikateľov. Slúži na prijímanie rôznych písomností z Finančnej správy pre účely daní z príjmov a spotrebné dane. Podľa informácií hovorkyne Colného úradu Trenčín Renáty Peťovskej prináša so sebou pre užívateľa v osobnej internetovej zóne prístup do daňového spisu a do osobného účtu daňovníka, čo výrazne zjednoduší a zvýši komfort pri plnení daňových povinností.

„Nie všetci podnikatelia, ktorí majú povinnosť používať obojsmernú elektronickú komunikáciu, sa už zaregistrovali na portáli finančnej správy,“ povedala hovorkyňa.

Ako ďalej zdôraznila, doručovanie papierovou formou sa pre podnikateľov prihlásených do obojsmernej elektronickej komunikácie skončilo.

Daňové subjekty majú vďaka tomu možnosť pozrieť vo svojej osobnej zóne, či nemajú nedoplatky alebo preplatky voči finančnej správe. Tiež majú možnosť prevziať aj iné písomnosti, ako sú rozhodnutia, výzvy, protokoly a iné. Prevzatím úradných zásielok im začnú plynúť zákonné lehoty.

Colníci aj na pobočke colného úradu v Prievidzi pri osobnom stretnutí podnikateľov informujú o výhodách obojsmernej komunikácie. Snažia sa tiež predísť nepríjemným následkom z dôvodu neznalosti legislatívy.