PRIEVIDZA. Centrum vedecko-technických informácií vyhlásilo výsledky žiackej súťaže „Staň sa aj ty tvorcom digitálneho objektu“ v Základnej škole na Ulici Dobšinského v Prievidzi. Nešlo o náhodu. Súťaž vyhrali žiaci ôsmeho a deviateho ročníka tejto školy Mária Padyšáková, Hana Černáková a Jaromír Štepánek pod vedením učiteľky Emílie Mokošovej. Prezentovali sa digitálnym scenárom Prírodné pomery a ako prví aj mali možnosť vidieť ho spracovaný do digitálneho objektu.
Žiaci prievidzskej školy svojím dielom prispeli do obsahovej prestavby vzdelávania na základných školách s využitím inovatívnych foriem a metód výučby.
Víťazní žiaci získali zaujímavé ceny a škola ďalšiu interaktívnu tabuľu.
Do súťaže prihlásilo 68 žiakov z celého Slovenska takmer sto objektov. Druhé miesto za Prievidžanmi obsadil scenár „Próza, Poézia" od školákov z Trebišova. Objekt o asertívnej a efektívnej komunikácii od ďalších Trebišovčanov obsadil tretie miesto.
Špeciálnu cenu za inovatívny prístup si odniesla trojica Prievidžaniek zo školy na Mariánskej ulici - Kristína Grolmusová, Dajana Morkes, Sophia Kovácsová a Alžbeta Anna Belanská, a to za video, v ktorom predstavili formy vlády.
„Všetky scenáre, ktoré deti v rámci súťaže vytvorili, sú v súlade so Štátnym vzdelávacím programom. To znamená, že boli skontrolované a spracované tak, aby sa dali použiť. Bežne vo výučbe ich budú môcť používať všetky školy, okrem tých v Bratislavskom samosprávnom kraji," povedal Andrej Stančík, metodik z Centra vedecko-technických informácií, ktorý má na starosti výrobu digitálnych objektov.