HANDLOVÁ/PRIEVIDZA. Dve najväčšie mestá regiónu, ktoré majú vo svojej zriaďovateľskej pôsobnosti najviac škôl, nepociťujú akútny nedostatok učiteľov.
Problém im trochu robí kvalifikované vyučovanie informatiky odborne zdatnými pedagógmi. Situácia by sa však mala zlepšiť, pretože mnohí si svoju odbornosť zvyšujú.
Vzdelávajú sa
Handlovská materská škola s viacerými vysunutými triedami má všetky učiteľky kvalifikované. Dostatok erudovaných pedagógov hlásia aj riaditelia základných škôl v baníckom meste.
„Čiastočne chýbajú učitelia s aprobáciou informatika, ruský a nemecký jazyk, technika a svet práce,“ povedala Jaroslava Maslíková zo Spoločného školského úradu Handlová.
Podobná situácia je aj v okresnom meste. Prievidzské školy majú dostatok vyučujúcich a riaditelia dbajú, aby bola odbornosť vyučovania čo najvyššia.
„Informatická výchova je v niektorých školách vyučovaná neodborne, ale pedagógovia sa vzdelávajú. Po ukončení štúdia bude informatika ich ďalší aprobačný predmet, takže budú v danej oblasti odborníci,“ zdôraznila Beáta Jelačičová z Mestského úradu v Prievidzi.
Evidujú žiadosti
Pokiaľ v Handlovej chýba učiteľ, školy aj ich zriaďovateľ túto informáciu okamžite zverejňujú na svojich webových stránkach.
„Školy vzájomne komunikujú a informujú sa o učiteľoch s požadovanou aprobáciou, ktorých potom oslovia s ponukou práce,“ vysvetlila Maslíková.
Personálne otázky si každá škola rieši sama, zriaďovatelia do tejto kompetencie nezasahujú. Riaditelia škôl preto vedú aj databázu záujemcov o pracovné miesto.
„Školy evidujú každú žiadosť o prácu vo svojich informačných systémoch. Dostávajú pomerne veľa žiadostí, no málo s aprobáciou informatika, fyzika, chémia a matematika,“ upozornila Jelačičová.