Obchvat Prievidze sa začína podobať na neslávny Titanik

Peniaze, ktoré mala Slovenská správa ciest na výstavbu novej cesty na hornej Nitre, využila v iných regiónoch.

Od roku 2008 je hotový len jeden úsek obchvatu.Od roku 2008 je hotový len jeden úsek obchvatu. (Zdroj: MARIÁN KUCMAN)

PRIEVIDZA. Pokračovanie výstavby obchvatu Prievidze je stále v nedohľadne. Dôvodov je viacero. Čaká sa na verdikt súdu, ktorý rozhodne, či sú výhrady Bojníc k obchvatu oprávnené a Slovenská správa ciest stále nemá odkúpené pozemky od súkromníkov na úseku, ktorý by mohli stavať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vzťahy Prievidze a Bojníc sú naštrbené. Viac sa dočítate tu.

Mesto, ktorému má obchvat pomôcť odľahčiť dopravu – Prievidza, má zviazané ruky. Môže len neustále apelovať na správu ciest, aby v budovaní napredovala.

Poslanec: Nič ste neurobili

Budovanie obchvatu sa začína podobať na výstavbu neslávne známej budovy Titaniku v centre Prievidze. Napriek tomu, že od začatia jej budovania uplynuli už desiatky rokov, stále nie je hotová. Termíny ukončenia sa neustále posúvajú.

SkryťVypnúť reklamu

Prvú časť obchvatu Prievidze vybudovali ešte v roku 2008. Odvtedy nepribudol ani meter novej cesty. V roku 2011 sme informovali, že ďalšie práce začnú v roku 2012 a hotové budú do konca roka 2014. Vlani sa už hovorilo, že stavbári začnú pracovať v roku 2014 a obchvat dokončia v roku 2017 prípadne až 2018.

Aká je realita? Hotová je vozovka od priemyselného parku po kruhový objazd na Opatovskej ceste. Úsek od štvorprúdovej cesty pri vstupe do Prievidze od Novák, ponad nákladnú železničnú stanicu až po priemyselný park je ešte len v štádiu vykupovania pozemkov od súkromníkov.

„Pokiaľ sa neobjavia problémy, pozemky by sme mali získať v priebehu budúceho roka,“ povedal minulý týždeň pred prievidzskými poslancami Jozef Chochula zo Slovenskej správy ciest – Investičnej výstavby a správy ciest Žilina.

SkryťVypnúť reklamu

Na jeho vystúpenie ostro zareagoval poslanec Jaroslav Cigaňák. „Za posledné roky ste neurobili nič. Prievidza potrebuje cestu od štvorprúdovky po priemyselný park, aby ju mohli využívať nákladné vozidlá. Už mala byť dávno hotová.“

Bojnice nie sú proti obchvatu

Budovanie obchvatu nemôže pokračovať zatiaľ ani od kruhového objazdu na Opatovskej ceste po bývalú šľachtiteľskú stanicu. Dôvodom je odvolanie Bojníc a podanie na súd, pretože niektoré časti obchvatu sa nezhodujú s územnoplánovacou dokumentáciou kúpeľného mesta.

„Bojnice súhlasia s budovaním obchvatu Prievidze, problémom je, že jeho veľká časť je trasovaná územím Bojníc,“ povedal zástupca primátora Bojníc Zdenko Priehoda.

Bojničania žiadajú, aby obchvat od kruhového objazdu až po Bojnickú cestu nešiel po existujúcej ceste, ale poza stanicu technickej kontroly, teda cez mestský park.

SkryťVypnúť reklamu

„Požadujeme, aby sa venovala pozornosť križovaniu obchvatu s Bojnickou cestou, ktorá je už dnes ťažko prejazdná. Požadujeme tiež zapracovať do projektu prípravu odbočky z obchvatu smerom na Kanianku,“ priblížil výhrady Bojníc Priehoda.

Podľa Chochulu by mal Krajský súd v Trenčíne o podnete Bojníc rozhodnúť už počas septembra.

Súčasný stav okolo obchvatu Prievidze neteší primátorku mesta Katarínu Macháčkovú.

„Som sklamaná z postoja Bojníc, pretože bráni ďalšiemu postupu prác. Verím, že súd rozhodne v prospech obchvatu, prípadne, že Bojnice zmenia svoje stanovisko,“ povedala primátorka s tým, že „v tomto prípade nejde o dohodu Prievidze a Bojníc, ale o postoj Bojníc k technickým návrhom a riešeniam Slovenskej správy ciest.“

Posledná šanca získať peniaze

Prievidzská radnica urýchlenie prác na budovaní obchvatu ovplyvniť nemôže.

„Môžeme len apelovať na kompetentných. Niekoľkokrát som navštívila generálneho riaditeľa Slovenskej správy ciest v Bratislave aj stredisko v Žiline a vyzývala som na pokračovanie prác a čo najskoršie majetkové usporiadanie pozemkov, aby mohli byť spracované projektové dokumentácie,“ zdôraznila Macháčková.

Pripomenula, že Prievidza urobila ústretový krok aj k Bojniciam, keď vznikla komisia, ktorá mala vyhodnotiť situáciu, hľadať kompromisné riešenia a možno aj zmeniť názor Bojníc voči návrhom Slovenskej správy ciest.

Obchvat má byť budovaný z peňazí Európskej únie za programovacie obdobie, ktoré už končí.

„Premárnili sme šancu, pretože podľa informácie od generálneho riaditeľa Slovenskej správy ciest už na náš obchvat peniaze nie sú. Išli na cesty, ktoré boli pripravené na výstavbu,“ zdôraznila Macháčková.

Podľa nej je šanca získať peniaze v novom programovacom období, ktoré však asi poslednýkrát poskytne financie na budovanie ciest.

„Využiť túto šancu je doslova nevyhnutné, preto všetky problémy musia byť čo najskôr vyriešené,“ dodala primátorka.

Obchvat v číslach

7,39 km – celková dĺžka plánovaného obchvatu Prievidze

11,2 m – výška cestného mosta, ktorý bude viesť ponad nákladnú železničnú stanicu

44 metrov – je priemer kruhového objazdu, ktorý by mal byť na Bojnickej ceste ako súčasť obchvatu

300 metrov – približne taký dlhý úsek musí vybudovať Prievidza od Ulice Ľ. Ondrejova až k plánovanému obchvatu

40 miliónov eur – toľko peňazí mala pôvodne Slovenská správa ciest vyčlenených na budovanie obchvatu Prievidze, presunuté však boli na výstavbu iných ciest na Slovensku

Autor článku

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Horná Nitra

Komerčné články

  1. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  2. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 754
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 651
  3. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 142
  4. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 6 022
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 133
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 903
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 728
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 113
  1. Ladislav Kucharik: Ospalé poobedie smutného cisára v jeho mauzóleu v Hue
  2. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (3.)
  3. Ľubomír Maretta: Die Bank
  4. Peter Gregor: Project Gregus - Purple Sky Beloved
  5. Otilia Horrocks: Agent 00F: Spis „Záhadná evaporácia“ / fikcia a fejtón v jednom/
  6. Pavol Kéri: ČSOB Maratón - 20 rokov
  7. Tomáš Kiebel: AI rubrika: Doba promptová, alebo víťaz je ten čo má predstavivosť
  8. Lukáš Čelinák: Ficova neutralita a jej (ne)výhody v kontexte vojny na Ukrajine
  1. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 13 081
  2. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 13 031
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 912
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 880
  5. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 4 517
  6. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 111
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 953
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 705
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Prievidza a Bojnice - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Horná Nitra

Eva a Peter Janíčkovci

Keď Eva a Peter Janíčkovci začali budovať Château Gbeľany, mali jasnú víziu - vytvoriť miesto, kde reštaurácia nebude len súčasťou hotela, ale samostatným dôvodom na návrat.


Mestský dom

Mesto nebolo jediným veriteľom firmy.


TASR

Objavte zákutia, ktoré možno ešte nepoznáte – no po tejto ceste si ich zamilujete.


1
Davontrey Thomas

Profesionálnu kariéru odštartoval v Gruzínsku, kde priemeroval vyše 16 bodov na zápas.


  1. Ladislav Kucharik: Ospalé poobedie smutného cisára v jeho mauzóleu v Hue
  2. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (3.)
  3. Ľubomír Maretta: Die Bank
  4. Peter Gregor: Project Gregus - Purple Sky Beloved
  5. Otilia Horrocks: Agent 00F: Spis „Záhadná evaporácia“ / fikcia a fejtón v jednom/
  6. Pavol Kéri: ČSOB Maratón - 20 rokov
  7. Tomáš Kiebel: AI rubrika: Doba promptová, alebo víťaz je ten čo má predstavivosť
  8. Lukáš Čelinák: Ficova neutralita a jej (ne)výhody v kontexte vojny na Ukrajine
  1. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 13 081
  2. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 13 031
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 912
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 880
  5. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 4 517
  6. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 111
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 953
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 705
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu