PRIEVIDZA. Kým po celom Slovensku postupne pribúdajú na okresných úradoch klientske centrá, v Prievidzi sa zatiaľ hľadá vhodná budova, kde by mohlo byť umiestnené.
Najčastejšie sa spomína úrad práce, problémom však je, že zatiaľ nespadá pod okresný úrad.
Vyberajú budovu
Reforma štátnej správy ESO, s ktorou prišlo ministerstvo vnútra, počíta aj s klientskymi centrami po celom Slovensku. Ľudia by v nich mali v prvej fáze vybaviť svoje požiadavky z oblasti živnostenskej, matričnej, dokladov a evidencie, obchodného registra, priestupkov, životného prostredia, katastrálnej, lesnej a pozemkovej agendy.
Viaceré klientske centrá už po Slovensku fungujú. V Prievidzi však ešte tak skoro nebude.
„Prebieha proces výberu budovy, kde by centrum mohlo byť vytvorené,“ povedal prednosta Okresného úradu v Prievidzi Jozef Stopka.
Predpokladá, že pri jeho vytváraní pôjde o rozsiahle stavebné práce, pričom budú musieť byť zabezpečené aj nové bezpečné informačné technológie.
„V porovnaní s inými okresmi to bude finančne náročné. Inde totiž majú veľké štátne budovy, kde sa zmestia všetky odbory okresného úradu. V Prievidzi to však tak nie je,“ zdôraznil prednosta.
Okresný úrad v Prievidzi patrí počtom zamestnancov k väčším v rámci Slovenska, pričom niektorú agendu vybavujú aj pre obyvateľov okresu Partizánske.
Chýba legislatíva
V súčasnosti Okresný úrad pôsobí v štyroch budovách. Zatiaľ je rozpracovaných niekoľko variant, aby bolo čo najviac odborov úradu pod jednou strechou aj s klientskym centrom.
Najčastejšie sa ako o najvhodnejšej hovorí o budove súčasného úradu práce. Problémom však je, že úrady práce ešte nespadajú pod okresné úrady. Legislatíva by sa však mala v tomto smere zmeniť.
„V súčasnosti končí inventarizácia štátnych budov v okrese Prievidza a na celom Slovensku. Hľadáme najlepšie riešenia, ktoré nebudú finančne náročné a ľuďom prinesú pri vybavovaní svojej agendy spokojnosť. Podľa mňa budova súčasného úradu práce je na to najideálnejšia. Potrebná je však legislatíva, aby úrad práce prešiel pod okresný úrad,“ povedal Stopka.
Predpokladá, že klientske centrum by v našom okrese mohlo byť vybudované koncom toho alebo v priebehu budúceho roka.
„Po náročnom procese integrácie bývalých piatich štátnych úradov pod okresný, ktorý prebehol veľmi dobre, verím, že zvládneme aj ďalšie etapy reformy štátnej správy, vrátane vybudovania klientskeho centra,“ dodal prednosta.