Vlakové spoje nahradili autobusy, ktoré však nezachádzajú k staniciam, ale zastavujú pri hlavnej ceste.
HANDLOVÁ. Osemnásť dní potrvá oprava železničného mosta v Handlovej. Technický stav známeho viaduktu je nevyhovujúci a zastaraný.
V rámci opráv budú napríklad vymenené mostnice, podložky pod nimi, položené budú nové koľajnicové pásy a renovácie sa dočká aj oceľová konštrukcia mosta.
„Práce si vyžiadali výluku na trati medzi Handlovou a Prievidzou. Začala minulý týždeň 3. apríla a potrvá do 20. apríla,“ informovala Daniela Detersová z odboru komunikácie Generálneho riaditeľstva Železníc SR.
Vlakové spoje sú nahradené autobusmi. Tie však nezachádzajú v obciach k železničným staniciam, ale zastávky majú pri hlavnej ceste.
História handlovského viaduktu
Handlovským viaduktom sa prekonáva údolie medzi pohoriami Žiar a Vtáčnik, trať tu zároveň prekračuje potok Handlovka a cestu prvej triedy z Prievidze do Žiaru nad Hronom. Výstavba približne 200 metrov dlhého mosta bola ukončená v roku 1912. Tvorený je šiestimi oceľovými poliami s dĺžkou 26 a 31 metrov. Priemerná výška koľaje nad okolitým terénom je asi 20 metrov.
Pri oslobodzovacích bojoch o Handlovú bol viadukt ťažko poškodený. Nemecké vojská pripravovali úplnú deštrukciu mosta, no vďaka rýchlemu vstupu sovietskej armády do mesta ráno 3. apríla 1945 ustupujúci Nemci v náhlosti nestihli celkom zničiť na odpálenie pripravený handlovský viadukt. Tento bol demolovaný len čiastočne.
Povojnový objem vyťaženého uhlia v handlovskej bani postupne narastal, čím sa stala otázka dopravného spojenia kľúčovou. Z tohto dôvodu sa s opravou mosta začalo už 29.4.1945. Provizórne opravený most bol daný do prevádzky 3.6.1945. S plnou obnovou mosta sa začalo až o dva roky neskôr a to 1.9.1947. Osobná doprava bola riešená prestupovaním, nákladná bola úplne odklonená. Rekonštrukcia bola ukončená po necelých piatich mesiacoch 10.1.1948.
Zdroj: vlaky.net