Utorok, 17. máj, 2022 | Meniny má Gizela

V autobusoch MHD neustále ubúda cestujúcich

Prievidzská radnica chce hľadať možnosti, ako zvýšiť záujem ľudí o hromadnú dopravu.

Mestská doprava je z roka na rok menej využívaná.Mestská doprava je z roka na rok menej využívaná. (Zdroj: MARIÁN KUCMAN)

PRIEVIDZA. Viac ako 40-tisícovú stratu vyprodukovala vlani mestská hromadná doprava pri preprave ľudí do prímestských častí Hradec, Veľká a malá Lehôtka. V rámci MHD je to najstratovejšia linka. Na opačnom póle sú linky číslo 50 a 51, ktoré jazdia k bojnickej nemocnici. Tie boli v zisku.

Celkovo za vlaňajší rok musí Prievidza doplatiť Slovenskej autobusovej doprave Prievidza za mestskú dopravu takmer 50-tisíc eur. Za posledné roky je to jedna z najnižších súm, ktorú samospráva dodatočne uhradí.

Najnižšia strata

Za výkony vo verejnom záujme v mestskej hromadnej doprave vyúčtovala SAD Prievidza za minulý rok doplatok 51 076,53 eur. Z toho viac ako 1400 eur uhradia Bojnice, vyše 49 600 eur zostane na Prievidzi.

„Táto suma sa môže zdať vysoká, ale je to po niekoľkých rokoch prvý tak nízky doplatok. Kedysi boli aj dvestotisícové,“ povedal generálny riaditeľ SAD Prievidza Michal Danko.

Nižšia suma je podľa neho výsledkom dobre pripraveného rozpočtu, aj keď niektoré položky, napríklad spotrebná daň z plynu, boli vyššie.

S takmer päťdesiattisícovou stratou je spokojná aj primátorka Prievidze Katarína Macháčková (nezávislá). Mesto ročne za MHD platí asi milión eur, vždy však za ňu ešte dopláca.

„Doplatok za vlaňajšok je za posledné roky najnižší. Znamená to, že zmeny, ktoré mesto spolu s autobusovým dopravcom urobilo, sú správne. Ide predovšetkým o úpravy grafikonu, ale priaznivý dopad na MHD malo aj vytvorenie nového parkovacieho systému v centre mesta,“ zdôraznila primátorka.

Potvrdil to aj šéf SAD Prievidza, podľa ktorého sa zvýšil počet ľudí, ktorí po spustení nového systému parkovania nastupovali do autobusov MHD na zastávkach v blízkosti centra Prievidze.

Cestujúcich ubúda

Napriek tomu, že spoplatnenie parkovania v širšom centre mesta prinieslo hromadnej doprave o čosi viac cestujúcich, celkovo ich je za vlaňajší rok v Prievidzi opäť menej ako v roku 2011. Autobusmi MHD sa v minulom roku prepravilo 3 796 367 ľudí, rok predtým to bolo 4 164 094 cestujúcich. Klesajúci trend trvá už niekoľko rokov.

„Nie je to však len problém Prievidze, ale celého Slovenska a všetkých druhov dopravy. Všade ubúda cestujúcich. Zmena cestovného poriadku MHD v roku 2011 však prispela k tomu, že pokles počtu prepravených nie je taký výrazný ako v prímestskej doprave,“ poznamenal Danko.

Primátorka vníma pokles cestujúcich ako „logický dôsledok toho, že ľudia čoraz viac využívajú na prepravu osobné autá. Nový systém parkovania bol jedným z nástrojov, ako dostať do autobusov MHD viac cestujúcich. Budeme hľadať ďalšie možnosti, ako zvýšiť dopyt po MHD. Lebo čím viac je v autobusoch cestujúcich, tým mesto menej dopláca.“

Najväčšiu stratu vytvárajú autobusy, ktoré jazdia do prímestských častí Hradec, Veľká a Malá Lehôtka, stratová je aj linka číslo 40.

„Do prímestských častí je najviac kilometrov. Keby Hradec, Malá a Veľká Lehôtka nepatrili pod Prievidzu, jazdili by tam prímestské autobusy, ktoré majú iné tarify. Cestovné by v takom prípade bolo oveľa vyššie,“ pripomenul Danko.

Ziskové sú linky číslo 50 a 51, ktoré jazdia k bojnickej nemocnici.

MHD v roku 2013

Pracovníci SAD Prievidza sa pravidelne stretávajú so zástupcami prievidzskej samosprávy a hovoria o aktuálnych problémoch MHD.

„Zásadné zmeny v mestskej hromadnej doprave v roku 2013 neočakávame a ani neplánujeme,“ povedal generálny riaditeľ SAD Prievidza Michal Danko.

Dobrá správa pre cestujúcich je, že ani prievidzská radnica nechystá tento rok zvyšovanie cestovného v MHD. „Naďalej sa budeme snažiť dohliadať na to, aby sa náklady v SAD nezvyšovali,“ vyhlásila primátorka Katarína Macháčková.

(mak)

Najčítanejšie na My Horná Nitra

Inzercia - Tlačové správy

  1. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  3. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  4. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  6. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  7. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  8. OMV a BILLA prinášajú na čerpacie stanice kvalitné potraviny
  1. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  2. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  3. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  4. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  5. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  6. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  7. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  8. Na Slovensku vznikla Detská dopravná nadácia
  1. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 12 558
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 11 727
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 291
  4. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 4 017
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 408
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 2 582
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 021
  8. OMV a BILLA prinášajú na čerpacie stanice kvalitné potraviny 1 527

Blogy SME

  1. Lórant Kulík: Auto-Moto: Veterány potešili Košičanov, dobrú náladu rozdávali muzikanti a maturanti
  2. Martin Šuraba: Šimonka (1092) a gaslighting
  3. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 6.časť
  4. Dana Janebová: Kráľ je nahý...
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Soňa Bulbeck: Letná pohoda na jazere Draždiak...
  7. Tupou Ceruzou: Pôjdeš do basy, ty hajzel!
  8. Anna Milanová: Spoločenské podhubie...
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 20 762
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 732
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 257
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 660
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil. Základné informácie a grafika 5 080
  6. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 4 006
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 343
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 935
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Prievidza a Bojnice - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Horná Nitra

Dnes už asi nenájdeme na Slovensku študenta, ktorý by nepoznal alebo aspoň nepočul, o tomto európskom vzdelávacom programe. O jeho minulosti, ale hlavne budúcnosti, budeme diskutovať už v stredu 18. mája o 13:00 hod.


15 h
Ilustračné foto.

Rodičia detí, ktoré navštevujú materské, základné i základnú umeleckú školu (ZUŠ) v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta Prievidza, budú platiť vyššie príspevky na čiastočnú úhradu nákladov.


TASR 12 h
Ilustračné foto.

Trest odňatia slobody až na tri roky hrozí 29-ročnému mužovi, ktorý mal pod vplyvom alkoholu napadnúť svojho otca.


TASR 12 h

Štvrtú živú diskusiu zo štúdia denníka SME v rámci projektu Závislosti inak bude moderovať Šarkan – Peter Novák.


15 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Rumunské šelmy majú na svedomí mnoho úmrtí. Stret s človekom je na dennom poriadku.


15. máj

Cestári začínajú s opravou najzaťaženejšieho úseku na Liptove.


13 h

Na mieste zasahovali aj hasiči.


11 h

Klientom poskytlo mesto náhradné ubytovanie. Niektorí odišli k príbuzným.


18 h

Blogy SME

  1. Lórant Kulík: Auto-Moto: Veterány potešili Košičanov, dobrú náladu rozdávali muzikanti a maturanti
  2. Martin Šuraba: Šimonka (1092) a gaslighting
  3. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 6.časť
  4. Dana Janebová: Kráľ je nahý...
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Soňa Bulbeck: Letná pohoda na jazere Draždiak...
  7. Tupou Ceruzou: Pôjdeš do basy, ty hajzel!
  8. Anna Milanová: Spoločenské podhubie...
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 20 762
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 732
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 257
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 660
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil. Základné informácie a grafika 5 080
  6. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 4 006
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 343
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 935
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu