Podľa prieskumu asi tretina ľudí nevie v obchodoch na prvý pohľad rozoznať slovenské potraviny od zahraničných.
PRIEVIDZA. Podľa prieskumu spoločnosti GfK Slovakia by Slováci privítali viac domácich výrobkov, najmä ovocie, zeleninu, mäsové a mliečne výrobky.
Prevažná väčšina ľudí dokonca tvrdí, že by boli ochotní si za slovenský výrobok priplatiť, aj keby bol drahší než zahraničný.
O pôvod potravín sa častejšie zaujímajú ženy a ľudia po päťdesiatke. Krajinu výroby takmer pri všetkých produktoch sledujú asi štyria z desiatich ľudí na Slovensku. Ďalších 44 percent ľudí si ju všíma len pri vybraných výrobkoch.
Vo všeobecnosti Slováci dôverujú slovenským výrobkom a pri nákupe uprednostňujú práve domáci tovar. Hoci index preferencie nákupu slovenských výrobkov oproti roku 2009 o niečo poklesol.
Autor: sim