BRATISLAVA. Buď sedieť v zime, alebo sa dusiť, takéto možnosti mali v piatok ráno cestujúci vo vlaku z Prievidze do Topoľčian.
Jeden o vykúrenom vlaku, v ktorom sa však nedalo dýchať, napísal bloger Ján Priečko. Tvrdí, že to nebolo prvýkrát. Železničná spoločnosť Slovensko oponuje, že s takýmto prípadom sa ešte nestretla.
Nedýchateľný vzduch
„Vo vlaku je síce akotak teplo, ale po rozbehu je celý vagón zadymený a spolucestujúci rýchlo otvárajú okná, aby sme sa nezadusili. Štipľavý vzduch štípe v očiach a dýchanie je čoraz tažšie,“ napísal bloger Ján Priečko.
Keď otvorili okná, bola však vo vozni neznesiteľná zima. Vonku bolo mínus 17 stupňov Celzia. „Ešte šťastie, že vystupujem a môžem sa nadýchať čerstvého vzduchu,“ ukončil opis Priečko.
„S takýmto prípadom sme sa stretli prvýkrát a nemáme o ňom nijaké informácie ani sťažnosti,“ reagoval Alexander Buzinkay, hovorca železničnej spoločnosti.
Pripustil, že opísaná situácia môže nastať, keďže v osobnej doprave používajú aj 40 rokov staré vozne. Cestujúcim odporúča obrátiť sa na personál vlaku.
Porucha kúrenia podľa Buzinkaya môže nastať, keď sa vybijú akumulátorové batérie. Poruchy odstraňujú po príchode do koncovej stanice, tvrdí. „V prípade väčších porúch sa tieto osobné vlaky dávajú do opravy zhotoviteľovi údržby ZSSK Cargo.“
Vykurujú na 22 stupňov
„Osobné vozne sa vykurujú na teplotu 22 stupňov Celzia, ktorá sa reguluje teplotnými snímačmi,“ vysvetľuje Buzinkay.
Teplota je podľa neho rovnaká vo vlaku prvej aj druhej triedy, v lôžkovom či v jedálenskom vozni.
Predkurovať vo vozni sa podľa hovorcu začína, ak priemerná teplota vzduchu, nameraná teplotnými snímačmi, klesne pod 18 stupňov Celzia.