TUŽINA. Nad konaním exekútora dnes rodina len krúti hlavou. Za šok a hanbu, ktorú jej spôsobil, nedostala žiadne vysvetlenie, ani ubezpečenie, že sa nič podobné nezopakuje. Manželia nechápu, ako si niekto môže pomýliť dvoch ľudí, čím nevinnému človeku spôsobí poriadne nepríjemnosti.
Šok v potravinách
Domanikovci zistili počas nákupu, že niečo s ich účtom nie je v poriadku. Pri platení kartou im predavačka oznámila, že nemôže vybrať peniaze. „Povedala, že nám asi niekto vybielil účet, že na ňom nič nemáme. Vedeli sme, že to nie je možné, lebo sme ráno videli výpis z účtu, na ktorom peniaze boli," spomína Daniela Domaniková.
Po nepríjemnostiach v obchode sa vybrali do susedného Nitrianskeho Pravna do bankomatu. Ani tam však nepochodili, peniaze sa im vybrať nepodarilo. Išli sa preto informovať priamo do banky v Prievidzi.
„Pracovníčka nám vysvetlila, že nám dal účty zablokovať exekútor na príkaz poisťovne. Boli sme v šoku, nikdy sme nemali dlhy," vysvetlila Daniela.
Nepochodili
Domanikovci sa obrátili s vysvetlením situácie na poisťovňu, kde im potvrdili, že v súčasnosti nemajú žiadne podlžnosti, no trvali na tom, že rodina musela niečo zanedbať v minulosti.
„Nie je to možné, vždy sme mali všetko v poriadku, odkladám si každý jeden ústrižok, na finančné záležitosti som pedant," vysvetlila Daniela. Najviac ju nahnevalo, keď sa jej zamestnanci poisťovne snažili nahovoriť, že zrejme sa do niečoho namočil jej manžel Jozef a zatajil jej to. „Týmto sa ma dotkli," povedala.
Pýtali sa na auto, ktoré nikdy nemali, na bydlisko pri Nitre, kde nikdy neboli. Sedelo akurát meno Jozef Domanik a rodné číslo.
„Obrátili sme sa na exekútora, ktorý nám účty zablokoval, no bol na dovolenke. Jeho kolegyňa ma ani nepustila k slovu a vysvetľovala, že rodné číslo nepustí. Keď som sa jej snažil povedať, že muselo prísť k omylu, zmohla sa len na to, že mi pošle splátkový kalendár," hovorí Jozef Domanik.
Cítia sa zahanbení
Domanikovci nemohli celú noc spať, dumali ,čo sa mohlo stať, prečo ostali bez peňazí. Na nič však neprišli. Napokon sa dozvedeli, že niekto niečo skutočne poplietol. Účty im odblokovali, no vysvetlenia od exekútora sa nedočkali.
„Zavolal nejaký jeho kolega, že ho omyl mrzí, no ten, čo vydal príkaz na zablokovanie, sa dodnes neohlásil," povedala Daniela.
Manželia sú nahnevaní, ako sa niečo podobné môže stať. „Čo keby sme boli práve v zahraničí na dovolenke a nutne by sme potrebovali peniaze?" pýtajú sa. Viac ich však trápi, že ich nikto neubezpečil, že už je všetko v poriadku a podobná situácia sa nezopakuje.
„Do obchodu chodíme s obavami, či máme na účte peniaze. Neviem, či stále nefigurujem v nejakej databáze a či v budúcnosti nebudem mať ďalšie problémy za niečo, čo som neurobil," uzatvára Jozef.
Exekútor Stanislav Polák, ktorý dal banke príkaz na zablokovanie účtov Domanikovcov, sa k pochybeniu odmietol vyjadriť.
Podľa poisťovne ide o ojedinelý prípad, ku ktorému došlo zhodou mien. „Riziko, že sa tak znova stane v budúcnosti je minimalizované úpravou v občianskom súdnom poriadku, ktorý v súčasnosti vyžaduje pri označení účastníkov uvedenie dátumu narodenia," vysvetlila vedúca externej komunikácie poisťovne Petra Greksová a vyjadrila nad nedopatrením ľútosť.