PRIEVIDZA. Aeroklub je samostatnou, nezávislou, dobrovoľnou a otvorenou organizáciou záujemcov o letecký a parašutistický šport.
Bol založený v roku 1950 a dnes je občianskym združením. Jeho poslaním je rozširovať a prehlbovať záujem o letecké športy u širokej verejnosti, propagovať leteckú turistiku a vplyv klubového života na rozvoj ľudskej osobnosti, rodiny a mládeže.
Odbornou prípravou zabezpečuje nielen športovú a záujmovú činnosť, ale aj kvalifikovaných pilotov pre potreby iných leteckých prevádzkovateľov.
Plachtárske tábory
Prievidzské letisko s nezameniteľným výhľadom na Bojnický zámok je obľúbené u nadšencov plachtenia natoľko, že sa tu každoročne stretávajú v plachtárskych táboroch.
Poloha letiska im dáva ideálny priestor na lietanie v horskom teréne i v nížine. Pravidelne tu trávia svoj voľný čas hlavne plachtári z Nemecka a Českej republiky.
K dispozícii majú ubytovacie a stravovacie zariadenia, vlečné lietadlá, každodenný brífing, mapy, vodu na plnenie vetroňov.
Zoskoky padákom
Ďalšou možnosťou ako si vychutnať svet z vtáčej perspektívy je zoskok. Odvážlivcom ponúkajú tandemový alebo sólo zoskok. Počas výcviku sa ľudia môžu naučiť ovládať svoje telo počas voľného pádu. Výcvik je určený pre záujemcov, ktorí sa chcú aktívne venovať parašutizmu.
Skúsený tím inštruktorov zabezpečuje aj propagačné zoskoky na rôzne športové alebo kultúrne podujatia.
Firemné dni
Firmy a spoločnosti často organizujú na prievidzskom letisku firemné dni. Spojenie dobrého jedla, zábavného programu zo vzduchu i na zemi, drobných športových aktivít s adrenalínovými zážitkami zo zoskoku, prináša často neopakovateľnú atmosféru a množstvo zážitkov.
Ťažké začiatky
Pri zrode myšlienky na založenie aeroklubu v Prievidzi stáli traja ľudia - Jozef Glesk, Ján Bartoš a Ján Gross. Začali od nuly. Pre prvé pokusy s lietaním mali k dispozícii len pole ďateliny vyčlenené zo zoštátnených pozemkov priemyselníka Baťu.
Stavba prvého hangára, ktorý dnes ešte stojí na severozápadnom okraji letiska, začala v roku 1950. Stavebný materiál získavali členovia novozaloženého aeroklubu vlastnou prácou. Napríklad vyrábali tehly, alebo v neďalekom kameňolome lámali kameň na príjazdovú cestu k letisku.
Pre plachtárov organizovali výcvik na letisku v Partizánskom. Zintenzívňovať sa začal v polovici päťdesiatych rokov minulého storočia, keď sa do plachtárskeho odboru začali prihlasovať mladí ľudia z učilíšť. To už mali žiaci i cvičitelia k dispozícii dvojmiestne školské vetrone typu VT-109 Pionier a vlečné lietadlo Z 226 Tréner.
Nový hangár, ktorý slúži dodnes, postavili na letisku v rokoch 1964 až 1966, prístavba učebne a klubovne bola dokončená v roku 1969 a riadiacej veže na začiatku sedemdesiatych rokov minulého storočia.
Drevenú ubytovňu, v ktorej je dnes letisková reštaurácia, postavili pri príležitosti majstrovstiev východnej Európy v parašutizme v roku 1988. Odbor športového parašutizmu bol v tom čase veľmi aktívny. Družstvo prievidzských parašutistov v skokoch Relative patrilo k priekopníkom tohto športu v Československu.
V čase príprav na majstrovstvá sveta v bezmotorovom lietaní vznikli ďalšie objekty - budova spŕch, drevené chatky, parkoviská osobných vozidiel, prístupová cesta, kemping. Letisko je takto pripravené na organizovanie väčších podujatí, ako sú majstrovstvá, sústredenia plachtárov a veľké letecké podujatia.