PRIEVIDZA. Čitateľ MY Hornonitrianskych novín je nespokojný s postupom vodiča MHD Preividza. Sťažnosť súvisí s preukazom ťažko zdravotne postihnutých ľudí, ktorý si zamestnanec SAD-ky nevšimol a cestujúcemu predal celý lístok.
Tri dni po sebe cestoval muž zo zastávky pri Elektrárni Nováky na ulicu Ľuda Ondrejova v Prievidzi. „Prvé dva dni som nemal problém, pri kúpe lístka som sa preukázal preukazom ťažko zdravotne postihnutého, ktorý je súčasťou čipovej karty. Na tretí deň som si však potreboval kartu dobiť, dal som preto vodičovi desať eur a preukázal sa preukazom. On mi však dal celý lístok bez zľavy, na ktorú mám nárok," spomína Prievidžan.
Keď sa vodiča opýtal, prečo nedostal zľavnený lístok, ten sa na neho údajne osopil. „Vraj som mu neoznámil, že som zdravotne postihnutý. Nevedel som, že to treba oznamovať, keď som mu ukázal preukaz," hovorí muž.
Hnevá ho prístup vodiča. „Nemusí predsa celý autobus vedieť, čo mám za problémy," myslí si. Na druhý deň ho vodič zviezol zdarma, keďže cestu si zaplatil deň vopred. Čitateľa však mrzí jeho správanie.
Generálny riaditeľ SAD Prievidza vysvetlil, že pokiaľ má cestujúci problém s prístupom vodiča, má sa obrátiť priamo na autobusovú spoločnosť. „Môže uviesť podrobnejšie údaje o linke, prípadne predložiť cestovný lístok, aby sme mohli riešiť konkrétnu situáciu s vodičom na danej linke," povedal.
Vysvetlil ďalej, že „pokiaľ cestujúci požaduje zľavnený lístok, je povinný sa preukázať preukazom na zľavu. V prípade, že povie len trasu, vodič vydá celý lístok. Pri plnení karty a zakupovaní plného cestovného lístka nie je povinnosťou vodiča kontrolovať kartu."