HANDLOVÁ. Mladý podnikateľ chcel v Handlovej vytvoriť pracovné miesto, kúpil preto auto na prevádzkovanie nepravidelnej prepravy. Po uzavretí zdanlivo výhodného obchodu prišlo sklamanie. Auto nebolo schopné jazdy.
Skončilo v servise
Po niekoľkých dňoch od kúpy auta ho už Igor Sirotňák nemohol naštartovať. „Zobral som ho preto do servisu, kde zistili hneď niekoľko porúch," vysvetlil. Podľa jeho slov musel opravár vymeniť rozvody napriek tomu, že v zmluve aj preberajúcom protokole autobazár deklaroval, že sú nové.
„Keď sa technik pozrel pod kapotu, zbadal na motore čierne fľaky od rozvodového remeňa, ktorý bol tesne pred roztrhnutím," povedal nespokojný Handlovčan.
Jeho slová potvrdil aj technik, ktorý auto opravoval. „Remeň bol úplne zodratý, auto nebolo schopné ďalšej jazdy," vysvetlil. Okrem toho objavil aj niekoľko elektronických chýb. „Na tom aute bolo vidno, čo všetko už má za sebou," povedal.
Igor Sirotňák sa rozhodol kontaktovať žilinský bazár Komis auto, ktorý mu vozidlo predal. „Povedali mi, aby som si napísal písomnú reklamáciu, tak som to urobil. Nedostal som však žiadnu odpoveď, len mi po dvoch týždňoch zo Žiliny zavolali," opisuje muž.
Opravu chce preplatiť
Podľa jeho slov sa zamestnanec bazáru pýtal, v akom stave je auto. Sirotňák mu vysvetlil, že ho dal do servisu a oprava ho stála 400 eur. „Chcel som im poslať faktúry, veď tvrdili, že mi predali auto v poriadku a nebola to pravda. Pracovník autobazáru mi však povedal, že mi reklamáciu neuznávajú," tvrdí Handlovčan.
V servise to vidia inak. „Reklamáciu sme dostali, no máme tridsať dní na odpoveď. O probléme rokujeme aj s bývalým majiteľom vozidla, my sme totiž len sprostredkovateľmi predaja," vysvetlil zamestnanec autobazáru, ktorý odmietol prezradiť svoje meno.
Bazár nevie, či chybu napraví
Tvrdí, že nemajú dôvod ani možnosť si overovať, či všetky náležitosti deklarované v zmluvách skutočne sedia. Zodpovedný za prípadné utajené poškodenia auta preto pripisujú bývalému majiteľovi.
„Pánovi Sirotňákovi som do telefónu povedal, aby auto priviezol, že sa naň pozrieme. No neurobil tak a odvtedy sa s ním nevieme skontaktovať," tvrdí zamestnanec bazáru. V súčasnosti Handlovčanovi neostáva nič iné, len čakať na písomnú odpoveď bazáru.
Vysvetlil, že bazár aj bývalý majiteľ majú záujem situáciu riešiť. Či však pán Sirotňák dostane naspäť peniaze, ktoré musel investovať do opravy údajne nových častí auta, nepovedal.
Podľa bazáru bol rozvodový remeň vymenený za nový.