Protest autodopravcov nebráni vodičom v tankovaní

Čerpacie stanice v okrese Prievidza neblokujú kamióny a nákladné vozidlá. Väčšina šoférov podpisuje petíciu, s ktorou ich zoznamujú autodopravcovia.

Váčšina vidičov podpisuje na čerpacích staniciach petíciu autodopravcov.Váčšina vidičov podpisuje na čerpacích staniciach petíciu autodopravcov. (Zdroj: MARIÁN KUCMAN)

PRIEVIDZA. S protestnou akciou autodopravcov sa môžu v okrese Prievidza vodiči stretnúť na troch čerpacích staniciach. Ani jedna z nich nie je blokovaná, šoféri môžu bez problémov tankovať.

Väčšina z nich podporila autodopravcov aj podpísaním petície. Únia autodopravcov Slovenska v nej žiada zníženie spotrebnej dane a zastavenie platenia mýta, kým sa nedoriešia niektoré problémy

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Žiadajú doriešiť problémy

Na čerpacej stanici Slovnaft pri vjazde do Prievidze v smere od Martina a Žiliny majú autodopravcovia malú dodávku, žiadne kamióny.

„Nemáme rozložený žiadny stôl, chodíme s podpisovými hárkami priamo za vodičmi. Ich reakcie na náš protest sú zväčša pozitívne, ale stretli sme sa už aj s odmietnutím," povedal majiteľ medzinárodnej autodopravy Ladislav Kren. Dodal, že „niektorí si neuvedomujú, že náklady, ktoré vzniknú prepravcom, sa v konečnom dôsledku negatívne odrazia v cenách tovarov a služieb."

Autodopravcovia podľa neho žiadajú zníženie cestnej dane tak, ako v krajinách, v ktorých bol zavedený mýtny systém.

„Pre cestnú daň a mýto nie sme oproti autodopravcom zo susedných krajín konkurencieschopní. Mýto navyše nie je dobre pripravené. V niektorých prípadoch by sme mali platiť za niekoľkometrové úseky, aj keď z nich prejdeme iba kúsok. Môže sa tiež stať, že vozidlo prechádzajúce z Koša do Sebedražia ponad cestu I. triedy z Novák do Prievidze, bude zosnímané. Zaplatí tak mýto, aj keď na spoplatnenú cestu ani nevstúpilo. Takéto a podobné problémy treba doriešiť," dodal Kren.

Odmietnutí bolo málo

Po natankovaní podpísal petíciu aj Ivan Beňadik. „Pre malých dopravcov je mýto doslova likvidačné. Ceny pre nich by mali byť primeranejšie. Je dobré, ak autodopravcovia zviditeľňujú tento problém na čerpacích staniciach. Nikomu tým neubližujú."

Mladý vodič z Novák o petícii nič nevedel, dozvedel sa o nej až od autodopravcov, ktorí ho na čerpacej stanici oslovili. Podpísal ju.

„Ako som počul z médií, celý mýtny systém nie je dobre pripravený, kompetentní to nezvládli. Podpisová akcia je dobrá, ale neviem, či bude aj účinná."

Na čerpacej stanice Lukoil pri výjazde z Prievidze do Novák oslovuje vodičov s petíciou Dušan Vaňo, zamestnanec jedného z dopravcov v okrese Prievidza. „Stretávam sa len s pozitívnou odozvou. Zatiaľ nás za tri hodiny odmietli len dvaja šoféri," dodal.

Protestná akcia autodopravcov je v okrese Prievidza aj na čerpacej stanici Slovnaft pri výjazde z Novák smerom do Prievidze.

Výzva petície

My, občania Slovenskej republiky, žiadame, aby vláda a parlament v skrátenom konaní prerokovali prednostne štyri požiadavky:

1. Okamžite znížiť spotrebnú daň z motorových palív na priemernú úroveň okolitých krajín, teda za benzín na 0,371 eur/1 liter a za naftu na 0,298 eur/1 liter.

2. Výrazne znížiť cestnú daň ako kompenzáciu za zavedenie elektronického mýta, tak ako tomu bolo v krajinách, kde zaviedli mýtny systém.

3. Pozastaviť realizáciu mýtneho systému až do prepracovania mapy spoplatnených ciest 1. triedy len na nevyhnutné úseky, z dôvodu vylúčenia tranzitných jázd mimo diaľnic a mapu rozdeliť na podrobnejšie úseky ciest s presnejším meraním skutočne najazdených kilometrov a teda realizovať spravodlivejší systém, o ktorý v princípe ide aj ministerstvu dopravy. Dopravcom by sa mali účtovať len skutočne prejazdené vzdialenosti s minimálnymi odchýlkami a nie prejazdené celé úseky ciest, veď najdrahší a najmodernejší systém GPS -GSM to musí umožňovať. V opačnom prípade ide len o najdrahší, ale nie o najmodernejší systém.

4. Označiť všetky úseky spoplatnené mýtom informačnou tabuľou - „MÝTO NAD 3,5 T" Dopravcovia predsa musia jasne vedieť, kde je úsek cesty spoplatnený - nemôžu predsa za jazdy študovať mapy, je to proti bezpečnosti cestnej premávky.

Únia autodopravcov Slovenska

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Horná Nitra

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Zvládli by ste za volantom šmyk? Inštruktor hovorí, čo chýba dnešným vodičom
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  2. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 018
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 080
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 300
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 953
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 869
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 578
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 2 021
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 1 812
  1. Timotej Opálek: Dropkick Murphys - For The People
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Jozef Sitko: Ďalší úryvok z novej knihy blogera
  4. Dávid Polák: Denník Dezoláta
  5. Anna Miľanová: Moja fotografia: Nežiaduci prienik...
  6. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  7. Peter Gregor: Interview s Petrom Gregorom (cestovateľom a predstaviteľom hudobného žánru Dungeon Synth)
  8. Dominik Sumbal: Pán premiér, Slovensko sa dusí. A Vy Ste ten, kto drží v rukách veko
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 259
  2. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 16 430
  3. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 143
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 333
  5. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 9 957
  6. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 8 477
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 920
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 6 989
  1. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  2. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  3. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  4. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  5. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  6. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  7. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
  8. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola, ušlo sa vám kúsok z vola?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Prievidza a Bojnice - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Horná Nitra

Požiar auta na sídlisku Píly v Prievidzi.

Príčinu masívneho požiaru vyšetrujú.


1
Ilustračná foto

Kto kam? Nové mená každý deň


Policajná hliadka

Trestné stíhanie bolo zastavené.


Bojnický zámok v noci

Akcie doplnia dve výstavy.


TASR
  1. Timotej Opálek: Dropkick Murphys - For The People
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Jozef Sitko: Ďalší úryvok z novej knihy blogera
  4. Dávid Polák: Denník Dezoláta
  5. Anna Miľanová: Moja fotografia: Nežiaduci prienik...
  6. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  7. Peter Gregor: Interview s Petrom Gregorom (cestovateľom a predstaviteľom hudobného žánru Dungeon Synth)
  8. Dominik Sumbal: Pán premiér, Slovensko sa dusí. A Vy Ste ten, kto drží v rukách veko
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 259
  2. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 16 430
  3. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 143
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 333
  5. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 9 957
  6. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 8 477
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 920
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 6 989
  1. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  2. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  3. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  4. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  5. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  6. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  7. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
  8. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola, ušlo sa vám kúsok z vola?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu