PRIEVIDZA. Stačilo asi pätnásť dní, aby dvadsaťdeväťročná Prievidžanka porazila konkurenciu a stala sa najlepšou a najobľúbenejšou čašníčkou Trenčianskeho kraja.
Do súťaže, ktorú pripravil jeden z internetových portálov, sa Natália Haragová prihlásila na poslednú chvíľu. O to viac ju víťazstvo potešilo.
Verná jednému podniku
Návštevníci internetu si mohli v Trenčianskom kraji vyberať zo 122 adeptov.
„Organizátori súťaže ma oslovili koncom augusta. Keď som po dlhom váhaní vyplnila prihlášku, dozvedela som sa, že hlasovanie končí už 15. septembra. Myslela som si, že žiadnu šancu nemám, brala som preto účasť v súťaži len ako zábavu," prezradila Natália.
Kamaráti a predovšetkým zákazníci z podniku Poker Palace v Prievidzi, v ktorom pracuje, ju podporili. Poslali jej toľko hlasov, že v kraji zvíťazila.
„Nepatrím k ľuďom, ktorí sa prezentujú niekde v médiách. O to viac ma prvenstvo zaskočilo. Beriem ho ako ocenenie mojej práce," neskrývala prekvapenie obľúbená čašníčka.
Osem rokov je verná jednému podniku a v najbližšom čase to ani nechce meniť. Zákazníkov už veľmi dobre pozná, s úsmevom hovorí, že sú už ako rodina.
Kritická ku kolegom
Natália však najskôr čašníčkou nechcela byť. Vyučila sa za cukrárku. Veľmi rýchlo však zistila, že tento odbor nie je nič pre ňu.
„Stala som sa čašníčkou a toto povolanie som si zamilovala. Baví ma práca s ľuďmi, s peniazmi. Aj po materskej dovolenke som sa rada k tomuto zamestnaniu vrátila," zdôraznila Natália.
Dobrý čašník by mal byť podľa nej komunikatívny, nemal by mu na tvári chýbať úsmev a to aj vtedy, ak má napríklad v súkromí nejaké problémy. Zákazníci si podľa nej zaslúžia, aby k nim bola milá.
Nie vždy sú však milí oni k nej. „Občas sa stane, že to niekto preženie s alkoholom a začne vyvádzať. Okamžite mu prestanem nalievať. V podniku si musím vedieť urobiť poriadok," rozhodne hovorí Natália.
Veľa negatív na svojej práci nevidí. Posťažovala sa len na boľavé nohy, ktoré ju trápia po celodennej službe.
Napriek tomu, že veľa času trávi v pohostinskom podniku, občas si ide aj ona niekam posedieť.
„Neraz som sa už pristihla pri tom, ako sledujem prácu čašníka a hodnotím ho. Často som v tomto smere kritická," hovorí Natália a dodáva: „Ale nečudujem sa, že niektorí čašníci nepracujú tak, ako by mali. Vo všeobecnosti toto povolanie nie je finančne dobre ohodnotené."