Polícia zatiaľ nevzniesla obvinenie v prípade pádu obloženia vo frekventovanom podcestí v Prievidzi. Čaká na stavebnícke a dopravné posudky znalcov.
PRIEVIDZA. Len tri roky bol v prevádzke tunel na ceste prechádzajúcej cez Prievidzu, keď sa v ňom odtrhla protihluková stena. V tom čase po ceste nešlo žiadne auto.
Presne rok po havárii sa do tunela vracajú robotníci, ktorí namontujú nový protihlukový obklad.
Nikoho neobvinili
Polícia prípad vyšetruje ako prečin všeobecného ohrozenia. Ani po roku nie je vinník známy.
„Vyšetrovanie pokračuje, čakáme na znalecké posudky z odboru stavebníctva a dopravy. Zatiaľ nebolo vznesené obvinenie voči konkrétnemu človeku," povedala hovorkyňa Krajského riaditeľstva PZ v Trenčíne Katarína Hlaváčová. Dodala, že páchateľovi hrozí trest odňatia slobody až na jeden rok.
Havária mohla mať podľa svedkov horšie následky, keby obklad nepadol v nedeľu podvečer, keď je na cestách menej vozidiel. V rovnakom čase počas pracovných dní je tunel plný áut.
Fotogalériu z vlaňajšieho pádu obkladu v tuneli nájdete tu.
Nové projektové riešenie
Správcom podcestia je Slovenská správa ciest (SSC), ktorá sa ihneď po havárii postarala o odstránenie zvyšného obkladu.
„Problémom sme sa podrobne zaoberali. Na svete je nové projektové riešenie, vydané je už aj stavebné povolenie na opravu. Práce sa už začínajú," povedala Iveta Fodorová, vedúca organizačno-správneho odboru SSC.
Vyšším dodávateľom stavby tunela, vrátane protihlukovej úpravy stien, bol Doprastav.
„Samotná dodávka a montáž obkladu bola zabezpečená dodávateľsky prostredníctvom firmy Velox Construct Komárno," informoval riaditeľ zvolenského závodu Doprastavu Ján Šoltýs.
Po havárii reagoval aj na obvinenia, že pri budovaní steny bola použitá len drevotrieska. Vysvetlil, že „protihluková bariéra bola kotvená do železobetónových pilotových stien. Drevotrieska bola použitá len na vyrovnanie nerovností."
Nový obklad začne firma montovať až v týchto dňoch. FOTO: JANA RUSŇÁKOVÁ
Vodičov čakajú obmedzenia
Spoločnosť Velox dala pri budovaní podcestia záruku na protihlukový obklad. V rámci nej začína v týchto dňoch s prácami na montovaní nového obkladu.
„Vypracovali sme technologický postup montáže, podľa ktorého budeme postupovať. Konzultovali sme ho s odborníkmi," vysvetlil Ervín Recska z firmy Velox.
Pre práce bude doprava v podcestí pravdepodobne komplikovanejšia, vodiči by mali byť pri prejazde týmto úsekom opatrní.