V apríli a v máji otestovali pracovníci spoločnosti Emma Internacional z Banskej Bystrice štyridsať zamestnancov Mestského úradu v Prievidzi.
„Zamerali sa na úradníkov, ktorí každodenne prichádzajú do kontaktu s ľuďmi," informovala hovorkyňa mestského úradu Ivona Vojtášová.
Pracujú kvalitnejšie
Testovaniu sa podrobili pracovníci z odborov starostlivosti o občana, daní a poplatkov, výstavby a regionálneho rozvoja, ale aj z miesta prvého kontaktu a klientského centra.
Schopnosť komunikovať s ľuďmi, vyjsť im v ústrety, poradiť im a usmerniť ich, neoverovali pracovníci Emma Internacional tajne, prostredníctvom nasadených klientov tak ako vlani. Úradníci tentoraz o sledovaní svojej práce vedeli vopred.

Testovanie odhaľuje slabé stránky práce úradníkov a pomáha pri neustálom zlepšovaní vzťahu ku klientom, aby z úradu odchádzali maximálne spokojní.
Ivona Vojtášová
Tohtoročné testovanie dopadlo lepšie, ako vlaňajšie. Úradníci dostali známku 1,23, na jeseň to bolo 1,46.
„Zlepšilo sa predovšetkým komunikovanie s klientmi prostredníctvom elektronickej pošty. V prvom testovaní nám táto činnosť veľmi nešla. Zlepšili sme sa však aj v ďalších formách kontaktu s ľuďmi," vyzdvihla napredovanie mestských úradníkov Vojtášová.
Chýbajú peniaze
Mesto považuje takýto spôsob sledovania správania zamestnancov úradu za najobjektívnejší, pretože ho pripravuje nezávislá inštitúcia. Podľa Vojtášovej „testovanie odhaľuje slabé stránky práce úradníkov a pomáha pri neustálom zlepšovaní vzťahu ku klientom, aby z úradu odchádzali maximálne spokojní."
Vzhľadom na rozpočet mesta a prijaté úsporné opatrenia v testovaní zamestnancov zatiaľ samospráva pokračovať nebudeme. Pokiaľ sa jej finančná situácia zlepší, nevylučuje ani tretiu fázu testovania.
Certifikát o absolvovaní druhej fázy testovania odovzdá zástupca Emma International primátori Prievidze Jánovi Bodnárovi na júlovom rokovaní mestského zastupiteľstva