PRIEVIDZA. Pavol Pipíška z Prievidze je nespokojný s postupom poisťovne, ktorej platí zákonnú poistku za auto. „Poistné mi medziročne vzrástlo asi o 20 eur. Najhoršie je, že som o tom nevedel,“ sťažuje sa čitateľ.
Odsudzuje postup poisťovne, ktorá ho o zmene výšky poistného neinformovala. „Zistil som to až pri platení, stratil som tak možnosť zmeniť poisťovňu, aj keď mi podmienky tej súčasnej prestali vyhovovať.“
Nejednali čestne
Myslí si, že ak by bol včas informovaný, mohol v zákonnej lehote prehodnotiť zmluvu s poisťovňou a prestúpiť do inej, výhodnejšej. Neostalo mu však nič iné, len vyššie poistné zaplatiť a ostať v pôvodnej poisťovni. „Ich správanie považujem za okrádanie ľudí. Nejednali čestne. Som invalidný dôchodca a zvýšenie platby sa ma značne dotklo,“ sťažuje sa.
Zákon ho nechráni
„Poisťovateľovi takáto povinnosť nevyplýva zo žiadnej právnej normy,“ reagovala na včasné informovanie o zmenách podmienok hovorkyňa poisťovne Allianz Lucia Muthová.
Poistenci preto nemôžu očakávať, že ich bude poisťovňa osobne vopred informovať o každej zmene, ktorá v súvislosti s poistným nastane.
Každý klient sa však môže o novinky aktívne zaujímať. „Poisťovateľ je povinný zverejniť výšku poistného a všeobecné podmienky na nasledujúce poistné obdobie najneskôr do 31. októbra,“ povedala Muthová. Tieto informácie poisťovne zverejňujú na svojich internetových stránkach.
Možnosť existuje
Poistenci sa môžu obrátiť aj na call centrá či regionálnych pracovníkov, ktorí im pri výpočte poistného na nasledujúce obdobie pomôžu. Jeho výška sa totiž odvíja od rôznych faktorov pre každého klienta individuálne.
O výpoveď zmluvy s poisťovňou môže požiadať ktokoľvek, najmenej však šesť týždňov pred koncom poistného obdobia. Pokiaľ túto lehotu nestihne, má možnosť požiadať o zrušenie poistenia dohodou k akémukoľvek termínu. „V takom prípade však musia súhlasiť obe strany,“ upozornila Muthová.Autor: JAR