PRIEVIDZA. Sedem mesiacov trvali práce na prekládke železničnej trate medzi Košom a Novákmi. Vyžiadalo si ju uvoľňovanie povrchu pre nový dobývací priestor 11. ťažobného poľa Bane Nováky.
Prvý vlak vypravili z Novák smerom do Prievidze. Takmer trojkilometrovú trať, vybudovanú na ľavej strane nového koryta rieky Nitry, absolvovala vlaková súprava predpísanou tridsaťkilometrovou rýchlosťou. Rýchlosť budú v ďalších dňoch postupne zvyšovať.
Skončila teda osemdňová nepretržitá výluka na úseku železničnej dopravy medzi Prievidzou a Novákmi. Cestujúcich počas nej medzi oboma mestami prepravovali za zvyčajné cestovné autobusmi. Výluku sa podľa pôvodného projektu podarilo skrátiť o štyri dni, konštatoval generálny riaditeľ akciovej spoločnosti Hornonitrianske bane Prievidza Peter Čičmanec, ktorý spolu s projektovým manažérom Stanislavom Gurským a ďalšími pracovníkmi prejazd prvého vlaku sledoval z vyvýšeniny asi v polovici trate.
Nová trať je takmer o 500 metrov dlhšia ako pôvodná, vedie ťažbou uhlia nedotknutým územím a spĺňa všetky bezpečnostné európske parametre. Je stavaná až na stokilometrovú rýchlosť, je to však krátky úsek a vlaky ju pravdepodobne nebudú využívať. Súčasťou prekládky bolo aj vybudovanie 880 metrov dlhej železničnej vlečky do Vojenského opravárenského podniku, vrátane mosta ponad rieku Nitra.