PRIEVIDZA. Ste spokojní so službami klientskeho centra? Zapojíte sa do separácie domového odpadu? Aj na tieto otázky mohli odpovedať návštevníci internetovej stránky mesta Prievidza.
Samospráva sa výsledkami ankiet zaoberá a snaží sa na ich základe zlepšovať svoju prácu a služby.
Všeobecné otázky
Mesto Prievidza od roku 2004 používa systém manažérstva kvality podľa normy STN ISO 9001:2000. Rozpracovaný je na všetky oblasti činnosti mestského úradu.
„Jednou z úloh, ktoré nám systém ukladá, je robiť rôzne ankety, dotazníky či zisťovanie spokojnosti obyvateľov s úlohami, ktoré samospráva plní. Využívame interaktivitu, ktorú ponúka elektronická komunikácia a pravidelne na našej stránke uverejňujeme anketové otázky,“ povedala hovorkyňa Mestského úradu v Prievidzi Ivona Vojtášová.
Okrem spokojnosti či nespokojnosti ľudí so službami, zisťuje samospráva takýmto spôsobom aj záujem obyvateľov o veci verejné a anketa jej dotvára obraz aj o samotnej návštevnosti webstránky.
„Ankety vyhodnocujeme a na základe výsledkov sa snažíme našu prácu vylepšovať. Pre objektívnosť sa snažíme vyberať všeobecné otázky, ktoré nikoho neurážajú, nediskriminujú a nie sú vulgárne,“ zdôraznila I. Vojtášová a dodala: „Okrem otázok na internetovej stránke pripravujeme pre občanov ankety a dotazníky aj v tlačenej podobe, ktoré distribuujeme do domácností.“
Zopár výsledkov
Z ankiet, ktoré sa na webovej stránke v minulosti objavili, vyplýva, že ľudia nie sú spokojní s prácou mestského úradu, výhrady majú k vysielaniu mestského rozhlasu a nepáči sa im ani ponuka a úroveň ponúkaných kultúrnych podujatí v Prievidzi.
Naopak, samotná internetová stránka mesta sa väčšine odpovedajúcich pozdáva, rovnako ako aj fotogaléria, ktorá je nainštalovaná v budove mestského úradu. V súčasnosti môžu ľudia odpovedať na otázky, či by sa obyvatelia mali zúčastňovať na rokovaniach mestského zastupiteľstva.