PRIEVIDZA. Vláda zmenila pre druhé kolo šrotovného pravidlá. Záujemcom o kúpu auta dala len tisíc eur, druhú tisícku pridávali predajcovia vozidiel. Napriek tomu bol záujem o zošrotovanie starých áut veľký.
V prievidzskej spoločnosti De-S-Pe mali nápor v prvých dňoch minulého týždňa, neskôr opadol. Ľudia neváhali čakať v dlhom rade celé hodiny, niektorí vo vozidlách aj spali.
Zásobili sa jedlom
V pondelok a utorok minulého týždňa, keď začalo druhé kolo šrotovného, bol pred spoločnosťou De-S-Pe Prievidza dlhý rad. Tiahol sa spod nadjazdu, popred školu na Kalinčiakovej ulici až po Nestlé.
„Prišiel som ráno o pol šiestej. Zaparkoval som auto do radu a až potom som si zrátal vozidlá predo mnou. Bolo ich sedemdesiatsedem,“ povedal Štefan Nechala z Kamenca pod Vtáčnikom. Na dlhé čakanie sa vyzbrojil väčším množstvom jedla a nápojov. Za tri hodiny sa z miesta pohol dvakrát.
Starú škodovku mal od zaťa. „Kúpil si nové auto, staré stálo v garáži. Už som na dôchodku, no keď som robil, nejaké peniaze sme s manželkou ušetrili. Preto chceme kúpiť nové auto,“ prezradil Š. Nechala. Veril, že šrotovné sa mu ujde.
V dlhom rade čakal aj školník Pavol Špeťko zo Základnej školy v Bojniciach. „Auto sme pred pár rokmi získali od mestskej polície. Má najazdených už viac ako 25 tisíc kilometrov. Neustále musela škola vrážať peniaze do jeho opravy. Rozhodli sme sa kúpiť nové. So šrotovným by sme čosi ušetrili.“
V dlhom rade sa aj obchodovalo. K čakajúcim záujemcom o šrotovné prichádzali iní vodiči a privážali poškodené pneumatiky. Menili ich za lepšie gumy, ktoré by už inak skončili v šrote.
Zasahovali aj mestskí policajti. Z vozidla, ktoré bolo odstavené na zošrotovanie, niekto ukradol dve svetlá a koleso, čo značne skomplikovalo odovzdanie auta na spracovanie.
Poplatok nevyberali
Spoločnosť De-S-Pe Prievidza, ktorá má certifikát na likvidáciu starých vozidiel, je jednou z dvoch takýchto firiem v celom Trenčianskom kraji.
Vedúci prevádzky Roman Macho nezaznamenal počas druhého kola šrotovného žiadne problémy. „Jediným snáď bolo len dlhé čakanie vodičov. Ovplyvniť sme to však nemohli, robili sme, čo bolo v našich silách a možnostiach.“
Zdôraznil, že na rozdiel od niektorých iných šrotovísk, nevyberali žiadne poplatky. „Nemali sme problémy ani s uskladňovaním vozidiel,“ dodal R. Macho.
V závere pracovného týždňa sa pred prievidzským šrotoviskom veľké rady netvorili, vodičov vybavovali priebežne.
V čase uzávierky tohto článku bolo peňazí vyčlenených vládou pre druhé kolo šrotovného ešte pre niekoľko stoviek záujemcov.