Streda, 22. marec, 2023 | Meniny má Beňadik

Nechránené priecestia ohrozujú vodičov

V prievidzskom regióne, tak ako na celom Slovensku, ohrozujú nechránené železničné priecestia vodičov aj chodcov. Pod kolesami vlaku už prišiel o život nejeden človek.

HORNÁ NITRA. Medzi najrizikovejšie patria priecestia na prievidzskom sídlisku Necpaly, v Pravenci a v Ráztočne. Ani jedno z nich nie je chránené rampami či svetelnou signalizáciou.

Ráztočno je z kopca
Na železničnom priecestí v Ráztočne sa vlani zrazil vlak s osobným autom. Pri nehode sa zranili štyria ľudia, medzi nimi aj malé dieťa. Označuje ho len výstražný kríž a značka stop. Rozhľad má zjednodušiť jedno zrkadlo. Prejazd je pre vodičov komplikovaný, pretože priecestie vedie cez kopec. Výhľad na obe strany trate je asi tridsať metrov. V lete, keď okolie zarastie burinou, ešte menej.
„V tomto úseku je viditeľnosť nedostatočná, vodič musí vojsť až do koľajiska, aby sa presvedčil, či je trať voľná. Ani zrkadlo situáciu nezlepší, pochybujem, že v ňom v zime niečo vidno,“ myslí si šéf prievidzských železničných policajtov Ľuboš Kotlář.
Vodiči sú ohrození hlavne keď nasneží a cesta nie je posypaná. „Raz som išiel autom z kopca, na zľadovatenej ceste som neubrzdil a skončil priamo na trati. Našťastie tadiaľ práve neprechádzal žiadny vlak,“ povedal Jozef Lehotkai z Ráztočna.
Denne týmto úsekom prejde 22 osobných vlakov. „Vždy si radšej v cestovnom poriadku zistím, kedy vlak ide cez dedinu a snažím sa mu vyhnúť,“ priznal.
Závažnosť situácie si uvedomujú aj predstavitelia obce. „Tento problém trvá už desaťročia a železnice nám vlani konečne prisľúbili svetelnú signalizáciu. Už niekoľko mesiacov sa však nič nedeje,“ vysvetlil starosta Ráztočna Tomáš Konuš.
Zuzana Chalupová z odboru komunikácie Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) priznala, že na zabezpečení tohto priecestia pracujú, tvrdí však, že „to nevyrieši nevyhovujúce miestne pomery.“ Poukázala najmä na vysoký sklon v kopci, cez ktorý koľajnice prechádzajú.

Prejazd smrti
Neslávne sa preslávilo priecestie v Necpaloch. Po niekoľkých vážnych kolíziách sem postavili značku stop, aj napriek tomu tu pred dvoma rokmi zahynul vodič, ktorý sa zrazil s prichádzajúcim vlakom. Táto nehoda nie je ojedinelá, na necpalskom priecestí zomrelo alebo sa zranilo niekoľko ľudí, aj chodcov.
„V tomto úseku je však najväčším problémom nepozornosť a riskantná jazda vodičov,“ upozornil Ľ. Kotlář. Aj napriek tomu mesto niekoľkokrát žiadalo železnice o osadenie ochranných prvkov k tomuto priecestiu.
„Naposledy nám prišla v januári zamietavá odpoveď,“ informovala hovorkyňa Prievidze Ivona Vojtášová a dodala, že na základe podnetov Prievidžanov rokovali aj o zriadení novej vlakovej zastávky neďaleko obchodných centier Hypernova a Baumax. „ŽSR sa vyjadrili, že v tomto roku sa zastávka ani signalizácia stavať nebude.“

Prednosť majú autá
Netradične je riešené železničné priecestie križujúce cestu prvej triedy neďaleko Pravenca. „Vlaky tadiaľ môžu jazdiť najvyššou rýchlosťou 10 kilometrov za hodinu a musia dať prednosť autám prichádzajúcim po hlavnej ceste,“ povedal starosta Pravenca Jozef Majzlan.
Priecestie v Pravenci bolo kedysi zabezpečené závorami aj svetelnou signalizáciou. Týmto úsekom však prechádzalo málo vlakov, závory preto zmizli a semafor nefunguje.
Premávka sa na koľajniciach síce zhustila, signalizáciu však už neobnovili. Zmena nie je podľa Chalupovej ani v pláne železníc.

Chyba vodičov
Ľuboš Kotlář je presvedčený, že za väčšinu kolízií s vlakom môžu samotní vodiči. „Jazdia neopatrne, preceňujú svoje schopnosti, alebo nedajú prednosť vlaku,“ objasnil.
Závory či signalizácia by však mohli zastaviť aj nezodpovedných ľudí, ich osadenie k nechráneným priecestiam je však zatiaľ zrejme len prianím Hornonitranov.

Najčítanejšie na My Horná Nitra

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  4. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  5. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  6. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Počasie láka do prírody. Zodpovední majú v batohu tieto 2 veci
  2. Aké sú národnosti podnikateľov s virtuálnou adresou v Košiciach?
  3. Rozdielový impulz: Fix hypotéky 1,49 % na tri roky
  4. Východ mieša karty v súboji pamiatok, hlasuje sa online
  5. Obnovené historické skvosty už bojujú o priazeň verejnosti
  6. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  7. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  8. Verejnosť už hlasuje za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 715
  2. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 954
  3. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 10 744
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 175
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 7 721
  6. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 407
  7. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 969
  8. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 2 583

Blogy SME

  1. Ján Šeďo: Princíp revitalizácie OĽaNO som aplikoval vo svojej záhrade.
  2. Alena Miklošová: Road Trip: Z Miami na Key West
  3. Ján Valchár: Avdijivka II. (karty sú nanovo rozdané)
  4. Linda Rampašeková: ZAČALA SEZÓNA
  5. Anna Miľanová: Sila a krása prírody... 2021
  6. Irena Šimuneková: Horné Lefantovce - Čierna skala, Malá skala
  7. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - záverečná časť
  8. Ľubomír Belák: Ukradnuté Slovensko, alebo správa o republike 2023
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 250
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 105
  3. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 5 514
  4. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 3 943
  5. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 3 828
  6. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 240
  7. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 519
  8. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 2 388
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Prievidza a Bojnice - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Horná Nitra

Bojnický zámok.

Slovenské národné múzeum (SNM)-Múzeum Bojnice plánuje do budúcna zabezpečiť výstavbu nového depozitára zbierok.


TASR 4 h

Oheň likvidovali obecní aj profesionálni hasiči.


12 h
Vynovený priestor v Prievidzi

Prievidza naplnila dlhodobú požiadavku obyvateľov.


21. mar
Ilustračné foto MHD Prievidza.

Cestujúci budú za jazdu mestskou hromadnou dopravou (MHD) v Prievidzi a Bojniciach od 1. apríla platiť viac.


TASR 21. mar

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Niektorých hľadajú viac ako dvadsať rokov.


21. mar

Nemocnica sa bráni, že hoci operovali nesprávne koleno, nebolo zdravé.


21 h

Obvinených je päť osôb, sú medzi nimi aj funkcionári Slovenského pozemkového fondu.


20. mar

Práce na estakáde, ktorá bude najdlhšou na Slovensku, sú v plnom prúde.


20. mar

Blogy SME

  1. Ján Šeďo: Princíp revitalizácie OĽaNO som aplikoval vo svojej záhrade.
  2. Alena Miklošová: Road Trip: Z Miami na Key West
  3. Ján Valchár: Avdijivka II. (karty sú nanovo rozdané)
  4. Linda Rampašeková: ZAČALA SEZÓNA
  5. Anna Miľanová: Sila a krása prírody... 2021
  6. Irena Šimuneková: Horné Lefantovce - Čierna skala, Malá skala
  7. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - záverečná časť
  8. Ľubomír Belák: Ukradnuté Slovensko, alebo správa o republike 2023
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 250
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 105
  3. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 5 514
  4. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 3 943
  5. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 3 828
  6. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 240
  7. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 519
  8. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 2 388
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu