V jednej triede sa konal samotný zápis, druhá sa premenila na herňu pre čakajúce deti. „Ivanka, poď sa hrať so stavebnicou alebo kresliť. Tvoja mamička zatiaľ vyplní pripravené tlačivá a pozrie si, čo budeš potrebovať ako prváčka,“ usmernila dievčatko jedna zo šiestačiek.
Prostredníctvom rozprávky o Snehulienke a siedmich trpaslíkoch získali učiteľky predstavu o školskej pripravenosti dieťaťa. Ku každému predškolákovi pristupovali individuálne. Domček trpaslíkov a predmety v ňom preverili úroveň vyjadrovania, výslovnosť kritických hlások, sluchovú analýzu slov, poznanie farieb, matematické predstavy, určovanie geometrických tvarov a pojmov. Súčasťou sledovania prejavov dieťaťa bolo spievanie alebo recitovanie obľúbeného textu, správne držanie ceruzky pri kreslení.
Odvahu detí odmenili pani učiteľky darčekmi a pamätnými listami.