O nezhodách v Jazmíne hovoria aj súčasní či bývalí klienti. „Ľudia sa tam navzájom okrádali,“ spomína Handlovčanka, ktorá už v zariadení nebýva. „Vedenie s tým nikdy nič nerobilo, ľudia sa tak nemali ako brániť,“ dodala.
Podľa Š. Betyara naposledy zmizol klientke nákup za tisíc korún, no skutok ostal bez povšimnutia kompetentných. Riaditeľka neziskovej organizácie Viera Mrázová však oponuje. „Niektorí klienti nevedia dobre hospodáriť s financiami a stane sa, že im neostanú peniaze, tak niekomu zoberú napríklad klobásu. Odmietam však, že by boli krádeže na dennom poriadku. Je pre nás veľmi ťažké vypátrať páchateľov, keďže v okolí zariadenia sa pohybuje množstvo ľudí. Snažíme sa preto na klientov pozitívne vplývať, aby si navzájom rešpektovali súkromie. Okrem toho majú možnosť peniaze si u nás odložiť a dostávať ich pravidelne po častiach. Samozrejme, že je to riadne zdokladované.“
Podľa jej slov majú klienti možnosť uschovať si potraviny v dvoch spoločných chladničkách. Za chybu považuje, že okradnutá klientka si potraviny nechala zavesené v taške na prízemnom okne, odkiaľ jej ich mohol ľahko ktokoľvek zobrať. Štefan Betyar oponuje, že chladničky zo zariadenia dávno zmizli a klienti si jedlo nemajú kde skladovať.
„Nie sme voči takýmto situáciám ľahostajní, no treba si uvedomiť, že ide o dospelých ľudí, ktorí nie sú zbavení svojprávnosti, mali by byť preto opatrnejší,“ myslí si V. Mrázová.
Absolútne odmietla tvrdenie svojho bývalého podriadeného, že v Jazmíne, kde je prísny zákaz pitia alkoholu, niektorí „privilegovaní“ klienti veselo popíjajú bez akýchkoľvek postihov. „Samozrejme, že klientov s vnútornými predpismi oboznámime hneď na začiatku, nie vždy ich však rešpektujú. Aj napriek tomu sa im snažíme ich prvý prešľap odpustiť. Ak sa však porušovanie pravidiel opakuje, sme nútení s nimi rozviazať zmluvu o poskytovaní sociálnych služieb,“ vysvetlila riaditeľka a dodala: „Nemáme vytipovaných klientov, ktorí by boli privilegovaní, pravidlá platia pre všetkých rovnako.“