Detičky rôzneho veku sa stretávajú v príjemnom prostredí, hrajú sa spolu a zároveň absorbujú základy cudzieho jazyka. Sú rozdelené do skupín podľa toho, koľko majú rokov a tomu je prispôsobený aj štýl a obtiažnosť výučby metódou Helen Doron.
Podľa slov lektorky Anežky Šenitkovej je hlavným princípom tejto metódy „poskytnúť deťom nielen výučbu angličtiny, ale v skorom veku je to aj o rozvíjaní fyzických a kognitívnych schopností.“ Na hodinách totiž veľa spievajú či tancujú.
„Mnohých rodičov zaujíma, ako môžu deti v útlom veku absorbovať také kvantum informácií. Samozrejme, že môžu a aj keď je progres pomalší, v neskoršom veku je preukázateľné, že vyučovanie je účinné,“ uviedla lektorka. Súčasťou vyučovacích hodín sú aj samotní rodičia, ktorí sa do procesu zapájajú a podporujú svoje ratolesti v činnosti. Dôležitá je pochvala, „chceme, aby z detí vyrástli sebavedomí jedinci, schopní komunikovať nielen v materinskom, ale aj v cudzom jazyku.“
Deti sa učia pomocou piesní, riekaniek a rýmovačiek, neoddeliteľnou súčasťou je aj detská znaková reč, ktorá je svetovo uznávaným fenoménom. Ich pozornosť lektori udržiavajú striedaním dynamiky činností a častými zmenami aktivít.
Mamičkám v skupine, kde sa učili dvojročné detičky, sa systém výučby páčil. „Malého to bavilo, zábavná forma učenia je vhodná,“ myslí si Jana.
Adriana svojho syna na kurz prihlásila, pretože „si myslím, že cudzie jazyky sú veľmi dôležité a čím skôr s nimi dieťa začne, tým prirodzenejšie to vníma.“
Súhlasila s ňou aj Jarmila, podľa ktorej „sú malé deti flexibilnejšie a ľahšie sa učia. Hlavne, keď im lektorka hovorí všetko po anglicky.“
Kateřina Polohová z vyučovacieho centra Helen Doron v Prievidzi vysvetlila, že kurzy sú určené pre deti od troch mesiacov do štrnásť rokov. Podľa jej názoru, čím skôr sa dieťa začne učiť, tým lepšie jazyk absorbuje, získa správny tón hlasu a neskôr nemá problém reč sebavedome používať.“ Ako doplnila, „vyučovanie od útleho veku určite pre deti nie je žiadnou záťažou.“