Jana Bieliková, pracovníčka oddelenia obchodu a služieb v Klientskom centre
Každému pracovníkovi mestského úradu školenia niečo dali. Všetci pracujeme s počítačmi, využívame rôzne programy. Jednoznačne sme si rozšírili informácie z tejto oblasti. Keďže pracujem v Klientskom centre, kde chodí množstvo ľudí, privítala som aj kurz marketingových a komunikačných zručností. Mnohé situácie sme si na vlastnej koži vyskúšali, pozreli sme sa na túto problematiku z psychologického hľadiska. Najdôležitejšie je, aby sme si k občanovi našli cestu a lepšie ho pochopili.
Ivona Vojtášová, hovorkyňa Mestského úradu v Prievidzi
Je veľa toho, čo sme sa naučili. Viaceré programy, ktoré máme v počítačoch nainštalované, sme neraz nevedeli patrične využiť, teraz sa to už zmenilo. Nevedela som si napríklad predstaviť prácu v programe Power Point. Na kurzoch som zistila, že to vôbec nie je zložité, naopak práca v ňom sa mi zapáčila. Už onedlho ho využijem pri príprave obrazových a textových propagačných materiálov, ktoré budú prezentované na obrazovkách v Klientskom centre a vo vestibule mestského úradu. Jednoznačne teda projekt, na ktorom som sa zúčastnila, hodnotím pozitívne.
Rozália Gatialová, matrikárka
Všetci zamestnanci úradu prichádzajú do kontaktu s občanmi. Školenia nám pomohli, aby sme sa lepšie naučili vnímať ich požiadavky, s ktorými za nami prichádzajú. V tejto súvislosti však musím pripomenúť, že aj občania by mali chápať nás, predovšetkým vtedy, keď naozaj nie je v našich silách a možnostiach, aby sme im pomohli. Na kurze sme si vyskúšali rôzne situácie pri kontakte s ľuďmi. Veď neraz sa už stalo, že sme občanovi niečo pokojne vysvetľovali a on i napriek tomu zareagoval neprimerane. Výnimkou nie sú ani podnapití ľudia, pričom komunikácia s nimi nie je vždy jednoduchá. Školitelia nám výborne poradili, ako zvládať takéto situácie.
Vít Zajac, koordinátor prevencie Mestskej polície v Prievidzi
Týždenný pobyt na Remate, kde sme si precvičovali naše komunikačné zručnosti, priniesol nielen nové poznatky, ale aj rozvíjanie pozitívnych vzťahov v kolektíve zamestnancov. Činnosť mestskej polície je jednoznačne o komunikácii, preto bola naša účasť na školení veľmi užitočná. Nie je to však len komunikácia občan – policajt, ale aj medzi príslušníkmi MsP navzájom, v čom sú neraz rezervy. Musíme si uvedomiť, že niekedy dôležitejšie ako efektný policajný zákrok je vypočuť si trápenie občana, dať mu najavo záujem a ochotu podieľať sa na riešení jeho problému. Výborne hodnotím aj školenie týkajúce sa počítačov. Veď ich denne využívame. Väčšinou sa však učíme sami, za pochodu a často nevieme, že si prácu môžeme zefektívniť. K tomu smeroval aj kurz. Hodnotím ho pozitívne a po dlhých rokoch kvitujem snahu vedenia mesta o zvyšovanie kvalifikácie jeho zamestnancov.