Potvrdil, že mnohí podnikatelia sa „zobudili“ neskoro, nákup registračnej pokladne alebo potrebného softvéru si nechávali na poslednú chvíľu. „Lacnejšie druhy pokladníc sme už vypredali. Nielen my, ale v rámci celého Slovenska. Ani ich výrobca nepredpokladal taký záujem. V dohľadnej dobe by sa však mala situácia zmeniť, trh by mal byť opäť zásobený aj týmito druhmi,“ povedal Marián Fábry a dodal, že drahšie druhy majú pre záujemcov k dispozícii.
Napriek tomu, že aj Fábryho spoločnosť sa predzásobila týmto tovarom, nesplnili všetky požiadavky zákazníkov. „Najlepšie obišli tí, ktorí reagovali ešte začiatkom roka na našu ponuku a registračnú pokladňu si u nás rezervovali. Podobne sme postupovali aj my smerom k ich výrobcom a dodávateľom. Tak sme prežili ten počiatočný nápor.“
Akonáhle sa však povinnosť duálneho zobrazovania cien oddialila o dva týždne, klesol aj počet záujemcov o kúpu registračnej pokladne, alebo úpravu softvéru. Podľa M. Fábryho väčší nápor očakávajú opäť o týždeň, pretože „sme skrátka taký národ, veľa vecí si odkladáme, keď prihára, začneme konať.“
Podľa odborníkov by obchodníci mali uprednostňovať lacnejšie registračné pokladne v prevádzkach služieb, napríklad v kaderníctve, kozmetike, čistiarni. Tam, kde je potrebné „nahadzovať“ veľké množstvo rôznorodého tovaru, od rohlíkov po pracie prášky, odporúčajú drahšie. Sú vraj menej poruchové.