PRIEVIDZA. S výstavbou cesty sa začalo vlani v auguste, preberacie konanie bolo ukončené 28. júla. Novostavba je súčasťou budúcej obchvatovej trasy cesty I/64 po okraji miest Prievidza a Bojnice. Jej prvoradým cieľom je vylúčiť z centra okresného mesta ťažkú tranzitnú dopravu. Dĺžka novej cesty od priemyselného parku až po Opatovskú cestu je 872 metrov a jej súčasťou je i okružná križovatka. Na trase je aj stometrový most a po pravej sprane cesty chodník.
Slávnostné otvorenie nového cestného úseku sa konalo minulý utorok a nechýbali na ňom ani poslanci Národnej rady SR Miroslav Kotian, Vladimír Jánoš a ďalší hostia. Primátor Prievidze Ján Bodnár vo svojom príhovore pripomenul, že prvé zámery na vybudovanie obchvatu mesta sa objavili už pred viac ako tridsiatimi rokmi. „Nevieme, prečo sa nakoniec nezrealizovali. Nanovo sme túto tému otvorili v roku 2005, keď sme začali pripravovať priemyselný park. Obchvat mal niekoľko podôb, zámery sa vždy odvíjali od finančných možností. Mesto prostriedky na vybudovanie v rozpočte nemalo, preto sme radi, že tento projekt našiel podporu vo vláde SR, na Ministerstve dopravy, pôšt a telekomunikácií SR i v Európskej únii, ktorá prispela časťou peňazí.“
Výstavba novej komunikácie stála 105 miliónov 962 tisíc korún (3 517 294,03 €). Celý, približne desaťkilometrový obchvat si vyžiada až 1,2 miliardy korún (39 832 702,64 €).
Podľa J. Bodnára má dopravný obchvat Prievidze a Bojníc smerom na Martin a Žilinu mimoriadny význam z viacerých hľadísk. „Prvoradá je bezpečnosť premávky a vytvorenie dobrých podmienok pre cestujúcu verejnosť. Obchvat môže významne podporiť a pomôcť rozvoju cestovného ruchu na hornej Nitre. V neposlednom rade uľahčí dopravu súvisiacu s chodom priemyselného parku.“ Primátor pripomenul, že v parku bude už onedlho stavebný ruch. Slovenský investor začne s prácami, postupne sa k nemu ešte tento rok pridajú aj dve rakúske firmy. Je predpoklad, že o dva roky by v priemyselnom parku mohlo nájsť prácu až 500 ľudí.
Dokončenie prvej časti nového obchvatu je len začiatkom jeho budovania. Pribúdať by postupne mali ďalšie úseky, s predpokladom ukončenia do roku 2010. „Práve do tohto termínu boli účelovo viazané poskytnuté finančné prostriedky z Európskej únie. Veríme, že sa nám ho podarí dodržať,“ dodal J. Bodnár.