Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky
PROTI OBCHODOM SÚ ZÁKAZNÍCI ČASTO BEZMOCNÍ

Z reklamácie býva neraz veľký boj

l V REDAKCII NÁS NAVŠTÍVIL ČITATEĽ, ktorý je nespokojný s prístupom pracovníkov prievidzského hypermarketu Tesco. Kúpil si tu knedľu, tá v záručnej dobe splesnivela, no jeho reklamácia bola zamietnutá.

Výrobok podľa vlastných slov skladoval v chladničke, tak, ako to na obale deklaroval výrobca. „Aj napriek tomu som v nedeľu večer zistil, že knedľa, ktorej končí záruka až nasledujúci utorok, je posiata plesňou. Rozhodol som sa ju vrátiť, no pracovníci hypermarketu to odmietli, pretože, ako mi vysvetlili, reklamácie na potraviny vybavujú len do dvadsiatich štyroch hodín po zakúpení tovaru. Aj napriek tomu, že knedľa bola stále v záruke,“ čuduje sa čitateľ. Rovnaké stanovisko dostal aj od vedúcej oddelenia potravín, čo ho nahnevalo. „Je zarážajúce, že ak v tomto hypermarkete nereklamujete tovar do 24 hodín, nemáte šancu uspieť. Bez ohľadu na to, kedy sa potravina skazí,“ tvrdí.
Problémom s plesnivou knedľou sa už zaoberá aj Regionálna veterinárna a potravinová správa v Prievidzi. Ako vysvetlila jej pracovníčka Magdaléna Domanická, „naši pracovníci zobrali z predajne vzorku výrobku a budú skúmať, či bola sťažnosť opodstatnená alebo nie.“ Vzorku knedle uskladnia podľa podmienok výrobcu a budú zisťovať, či nemá výrobok vadu, za ktorú zodpovedá výrobca. Výsledok kontroly by mal byť známy do dvoch týždňov. Podľa jej slov však predajňa nenesie zodpovednosť, pokiaľ tovar správne uskladnili alebo ak sa preukáže, že výrobok nevydrží čerstvý do ukončenia doby trvanlivosti. V takom prípade bude musieť výrobca túto dobu skrátiť.
Kamila Dobrotková, vedúca právneho odboru Inšpektorátu Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI) pre Trenčiansky kraj so sídlom v Prievidzi, uviedla, že „pokiaľ bola na výrobku uvedená doba spotreby, táto platí. Spotrebiteľ má počas tejto doby právo výrobok reklamovať. V zmysle Občianskeho zákonníka práva zo zodpovednosti za vady pri veciach, ktoré sa rýchlo kazia, sa musia uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po kúpe, preto je potrebné vychádzať z posúdenia, o aký druh potravinárskeho výrobku ide.“ Vysvetlila však, že „SOI sa nezaoberá priamo uznaním alebo neuznaním reklamácií, prešetruje, či došlo k porušeniu zákonom stanovených zásad reklamačného konania.“
Zistiť, či spotrebiteľ výrobok skladoval správne alebo nie, by bolo nemožné, dá sa vychádzať jedine zo stanoviska potravinovej inšpekcie. V praxi to znamená, že pracovníci Tesca mohli reklamáciu zamietnuť aj s odôvodnením, že náš čitateľ tovar nesprávne skladoval, no ako vysvetlila K. Dobrotková, „akonáhle predajca reklamáciu zamieta, podľa zákona o ochrane spotrebiteľa je povinný zaobstarať odborné posúdenie, z ktorého má zamietnutie vychádzať.“ Samotné zamietnutie reklamácie nemožno považovať za porušenie práv spotrebiteľa, dá sa však o ňom hovoriť pri nezabezpečení odborného posúdenia stavu produktu. Upozornila však, že vybavovanie podnetov týkajúcich sa rýchlo sa kaziaceho tovaru nespadá do pôsobnosti SOI.
Z uvedeného vyplýva, že ak potravinová správa zistí, že išlo o chybu výrobku, za ktorú zodpovedá predávajúci, teda uzná sťažnosť zákazníka za opodstatnenú, „predajca môže prehodnotiť stanovisko a vrátiť mu kúpnu cenu tovaru.“ Ak sa tak nestane, náš čitateľ má dve možnosti. Buď sa obráti na SOI, v tomto prípade s podnetom, že došlo k porušeniu zásad reklamačného konania, pretože predávajúci neprijal reklamáciu, resp. ju zamietol bez odborného posúdenia alebo na súd, ak predávajúci dodatočne nevybaví reklamáciu v súlade s výsledkom posúdenia. Spory rozhoduje s konečnou platnosťou jedine súd v občiansko - právnom konaní.
K problému sa vyjadrila aj Oľga Hrnčiarová, hovorkyňa Tesca. Ako vysvetlila, „aj keď naša pracovníčka v centre služieb zákazníkom postupovala v zmysle reklamačného poriadku, čerstvé potraviny štandardne vymieňame aj po 24 hodinách. Našou snahou je vyjsť zákazníkom v ústrety. Žiaľ, nestalo sa tak, čo nám je ľúto, ale určite túto našu zásadu pripomenieme pracovníkom ešte raz."

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Nechajte zamestnancov vybrať si služobné auto, oplatí sa vám to
  2. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  3. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  4. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  5. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  9. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  10. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 38 287
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 26 362
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 19 211
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 817
  5. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 14 941
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 14 890
  7. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 13 023
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 545
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 120
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 668
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Prievidza a Bojnice - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Horná Nitra

Testovanie môže ovplyvniť premávku autobusov

Dopravca nemôže odhadnúť, koľko vodičov bude musieť po testovaní zostať v karanténe. Napriek snahe, niektoré zo spojov nemusia byť vykonané. Ich zoznam bude SADka zverejňovať.

Ilustračné foto.

FOTO: Medzi dobrovoľníkmi na hornej Nitre sú i starostovia

Starostovia pomáhajú v odberných tímoch v Chrenovci-Brusne aj v Nitrianskom Pravne.

V Chrenovci-Brusne pomáha aj starosta.

O čakacích dobách informujú v Lehote pod Vtáčnikom cez webovú stránku

Informácie v pravidelných intervaloch aktualizujú traja dobrovoľníci, ktorí takýmto spôsobom chceli pomôcť pri testovaní.

Dobrovoľníci s mobilom v ruke počítajú, koľko ľudí čaká v rade na testovanie.

Primátor Novák: Stihneme otestovať všetkých obyvateľov mesta, ktorí o to majú záujem

Situácia v Novákoch bola počas sobotného dopoludnia pokojná, ľudia chodili do odberných miest priebežne a nemuseli dlho čakať v radoch.

V Novákoch dopadlo prvé testovacie dopoludnie dobre.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Rezort obrany rieši problém s chýbajúcimi testami (minúta po minúte)

Sledujeme celoplošné testovanie na Covid-19 a monitorujeme odberné miesta v okresoch Banská Bystrica, Lučenec, Žiar nad Hronom, Zvolen a ostatných okresoch BB kraja.

Minúta po minúte: V obciach Žilinského kraja sa situácia upokojila

Situácia v mestách na Liptove sa už upokojuje.

Na niektorých miestach dochádzajú testy, inde je situácia pokojná

Sledujeme celoplošné testovanie na Covid-19 a monitorujeme odberné miesta v okresoch Trenčín, Prievidza, Považská Bystrica, Púchov a ostatných okresoch kraja.

Už ste čítali?