Podľa prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, na ktorom sa zúčastnilo 1000 mladých ľudí vo veku od 14 do 30 rokov a 200 zástupcov samospráv, veľa tínedžerov skutočne chcelo tráviť voľný čas vo svojom bydlisku, no len asi 30 percent navštevuje centrá voľného času. Z toho vyplýva, že súčasnú ponuku nepovažujú za atraktívnu a svoj čas a energiu vkladajú do iných činností. Podľa Daniely Čekovskej z GfK Slovakia je najväčším problémom, s ktorým sa musia samosprávy pri príprave atraktívnej ponuky pre mladých popasovať, zostane nedostatok financií, ale aj vyškolených pracovníkov.
Mladí ľudia by vo svojom meste či obci najradšej privítali športoviská, možnosti cestovať či podieľať sa na programoch medzinárodnej spolupráce, radi by tiež navštevovali rôzne vzdelávacie krúžky. Aj zástupcovia samospráv majú záujem na tom, aby deti trávili čas efektívne. Podľa Michala Dobiaša, predsedu komisie mládeže a voľnočasových aktivít pri MsZ v Prievidzi, by sa „mali predovšetkým mladí ľudia zaujímať o to, čo im je ponúkané a v prípade absencie ponuky, ktorá by im vyhovovala, prísť s vlastným návrhom. Sedieť v parku na lavičke a čakať, čo im kto ponúkne, nie je riešením.“
Podľa prieskumu sú najčastejším problémom financie, M. Dobiaš považuje za chybu aj nezáujem mladých aktívne využívať svoj voľný čas. „Organizovanosť detí a mládeže v rámci celého Slovenska klesá, aj keď v Prievidzi sme zaznamenali menší nárast,“ vysvetlil.
V mnohých prípadoch sú obmedzené možnosti finančnej podpory spolupráce s mladými. V Prievidzi sú náklady hradené predovšetkým z rozpočtu mesta, účastníckych poplatkov a dotačné zdroje na konkrétne aktivity zo štátneho rozpočtu. Za jeden z problémov možno považovať aj nedostatok ľudí organizujúcich mládežnícke aktivity a v niektorých prípadoch aj nízku odbornosť týchto pracovníkov, ktorá by sa dala zvyšovať prostredníctvom vzdelávacích programov, školení, seminárov či stáží. Aj Michal Dobiaš potvrdil, že „nikdy nie je dosť tých, ktorí sa venujú aktivitám pre mladých.“