Pri rozvoji cestovného ruchu, ktorý má na Slovensku stále veľké rezervy, by mali dôležitú úlohu zohrávať aj samosprávy. Podľa riaditeľky neziskovej organizácie Turisticko – informačnej kancelárie mesta Prievidza Lýdie Ondrejkovej „by sme všetci mali chápať dôležitosť svojho postavenia a význam turistov pre našu vlastnú existenciu. Mali by sme koordinovať subjekty na území mesta a regiónu hornej Nitry pri poskytovaní služieb cestovného ruchu, budovať infraštruktúru podporujúcu aktivity turizmu, budovať cyklotrasy, turistické chodníky, bežecké trate či informačné a orientačné systémy.“
Jedným z krokov v tomto smere je aj otvorenie prebudovanej Turisticko – informačnej kancelárie v centra Prievidze. Symbolickú pásku prestrihol aj primátor Ján Bodnár. Vyzdvihol význam kancelárie pre mesto a vyjadril presvedčenie, že všetci klienti z nej budú vychádzať spokojní.
Lýdia Ondrejková pre MY Hornonitrianske noviny zdôraznila, že kancelária sa predovšetkým rozšírila priestorovo. „Predtým, keď do nej niekto vstúpil, nevedel, na koho sa obrátiť. Boli tam totiž aj cestovná kancelária a kníhkupectvo. Teraz si už každý môže v pokoji prezrieť propagačné materiály, posedieť nad mapou alebo si vybrať z rozšírenej ponuky rôznych spomienkových suvenírov. Sme však len na začiatku a naše služby chceme stále zlepšovať a rozširovať.“ L. Ondrejková otvorene hovorí, že Prievidza i región hornej Nitry majú v oblasti cestovného ruchu veľké rezervy. „Spomeniem napríklad Zlatú prievidzskú cestu, teda turistický okruh, ktorý je možné absolvovať a tak sa oboznámiť s históriou i súčasnosťou okresného mesta. Koľko žiakov, študentov či tried si ju už prešlo? Žalostne málo. Keby sme sa detí na niečo z histórie ich rodného mesta spýtali, len ťažko by vedeli odpovedať. Rezerv je však ďaleko viac. Musíme sa napríklad sami vzdelávať v oblasti cestovného ruchu, subjekty pracujúce v tejto oblasti sa tiež musia naučiť spolu kooperovať.“
Turisticko –informačná kancelária je otvorená v pracovných dňoch od 9. do 17. h.