BOJNICE. Workshop mal názov Procesný a kontrolingový deň, zúčastnilo sa na ňom 60 riaditeľov a námestníkov z dvadsiatich nemocníc a iných
zdravotníckych zariadení. Cie-
ľom tohto stretnutia bolo nájsť odpovede na otázky, týkajúce sa možností a nástrojov zdravotníckeho manažéra pre zvý-
šenie vnútornej efektívnosti a zabezpečenia kvality procesov nemocnice.
Hovorilo sa aj o možnostiach využitia procesného riadenia pre zabezpečenie kvality procesov, i o stabilizácii hospodárenia slovenských nemocníc nastavením nákladového kontrolingu, výkonového riadenia a plánovania.
Na seminári vystúpil aj riaditeľ bojnickej nemocnice Ladislav Gerlich. Dokumentoval organizačné zmeny a zmeny v činnostiach nemocnice za posledné štyri roky s pozitívnym dopadom na niektoré ukazovatele v rámci práce a činnosti. Napríklad na rast produktivity práce a priemernej mzdy zamestnancov, skracovanie ošetrovacej doby.
Do workshopu sa zapojili aj ďalší členovia manažmentu bojnickej nemocnice. Odzneli na ňom aj príspevky o sieťovom kontrolingu, s dôrazom na me-
dicínske ukazovatele, o mana-
žérskom automatizovanom reportingu v žilinskej nemocnici. O možnostiach porovnávania nemocničných procesov a činností s nemocnicami prakticky z celého sveta hovorila Claudia de Pasquale zo Švajčiarska.
Doktor M. Urbáni z Roosveltovej nemocnice v Banskej Bystrici na margo tohto podujatia povedal: „Je zrejmé, že nemocnica v Bojniciach prešla dlhou a náročnou cestou vybudovania systému manažérstva kvality. Ako človeka, ktorý aktívne podporuje podobné úsilie u nás v nemocnici, ma zaujala najmä vysoká úroveň komplexnosti zavedeného systému, vrátane dosiahnutých ekonomických a kvalitatívnych ukazovateľov. Priamo na mieste som si pozrel podrobne spracovanú procesnú mapu, vysoký stupeň automatizácie správy dokumentácie systému, systém sledovania, plánovania a hodnotenia podrobných manažérskych ukazovateľov, ktoré vyplývali tak zo stratégie nemocnice, ako aj zo spracovaných procesov.“
Riaditeľ nemocnice v Skalici I. Mendl dodal: „Streli sa tu nemocnice, ktoré nemusia, ale chcú urobiť niečo pre pacienta, pretože to pochopili ako logický smer vývoja. Bojnická nemocnica je oproti nám vpredu v tom, že už prepája v praxi systém manažérstva kvality s motiváciou v odmeňovaní. To je pre nás nové a cenné, je to dôkaz, že to funguje a prináša výsledky. A to nás posúva dopredu.“