S nárastom pohybu motorkárov po cestách rastie aj riziko dopravných nehôd, ktorých sú účastníkmi. Špecifikom kolízie s motocyklom sú zväčša ťažké následky vyplývajúce z minimálnych ochranných prvkov pasívnej a aktívnej bezpečnosti, ktoré majú chrániť osádku motocykla v prípade nárazu či pádu. K závažnosti väčšiny nehôd motorkárov prispieva aj obľúbené značné prekračovanie povolenej rýchlosti. Podľa Kataríny Hlaváčovej, hovorkyne Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Trenčíne, „z policajných štatistík vyplýva, že práve nedodržanie predpísanej rýchlosti je najčastejšou príčinou vzniku a zavinenia dopravnej nehody s tragickými následkami.“
V súvislosti s nepriaznivou situáciou na cestách, ako aj s rastúcim trendom nehodovosti, ktorej príčinou sú často práve motorkári, plánujú dopravní policajti siahnuť po nepopulárnych represívnych opatreniach, ktorých cieľom je znížiť počet kolízií zavinených motorkármi. K. Hlaváčová vysvetlila, že „dopravní policajti budú v nasledujúcom období, za pomoci technických prostriedkov, vo zvýšenej miere kontrolovať dodržiavanie pravidiel cestnej premávky motocyklistami. Zamerajú sa najmä na dodržiavanie povolenej rýchlosti.“
Opatrnosť a disciplinovanosť vodičov je určite namieste, pretože policajti budú využívať aj zákonné oprávnenie, podľa ktorého pri prekročení rýchlosti, v obci o dvadsať a mimo obce o tridsať km/h, môžu motorkára sankcionovať zákazom činnosti viesť motorové vozidlá všetkých druhov na dobu do jedného roka a pokutou do výšky sedemtisíc korún.
Polícia verí, že takéto sankcie bude využívať minimálne, preto motocyklistov žiada o toleranciu, ohľaduplnosť a dodržiavanie predpisov, ktoré sú základnou podmienkou pri znižovaní dopravnej nehodovosti a jej následkov.