Podľa slov Štefana Frimmera, hovorcu Slovenskej sporiteľne, väčšina z nich má už peniaze opäť na účtoch. Všetkých takmer šesťsto bankomatov banka okamžite skontrolovala a priebežne ich monitoruje tak, aby minimalizovala možnosti ich zneužitia. „Klient, ktorý má podozrenie, že jeho platobná karta bola zneužitá, by mal banku čo najskôr požiadať o zablokovanie platobnej karty a uplatniť si reklamáciu. V prípade, že bude oprávnená, snažíme sa klientov odškodniť čo najskôr,“ uviedol hovorca.
Skimming je postup, pri ktorom sú pôvodné údaje z magnetického prúžku karty elektronicky skopírované na inú kartu bez vedomia jej právoplatného držiteľa. PIN kód klienta môžu podvodníci získať tak, že sú v jeho blízkosti, keď bankomat používa, alebo na bankomat namontujú minikameru, ktorá zosníma PIN kód. Klienti by sa voči zneužitiu svojej platobnej karty mali chrániť tak, že skontrolujú, či na otvore pre vloženie karty nie je umiestnené niečo podozrivé. Mali by tiež dbať na dodržiavanie diskrétneho odstupu a pre istotu si rukou zakryť klávesnicu pri zadávaní PIN kódu. „Klientom tiež odporúčame, aby si priebežne kontrolovali transakcie na účte. Ak objavia niečo podozrivé, mali by sa hneď s bankou skontaktovať,“ dodal Š. Frimmer.