Obyvatelia Handlovej, ale i ľudia, ktorí potrebovali v tomto meste niečo vybaviť, boli dlho zvyknutí, že na mestskom úrade boli všetky pracovné dni v týždni aj úradnými hodinami. Pred koncom minulého roka sa to však zmenilo.
„Od prvého novembra bol za nestránkový deň určený utorok. Podľa skúseností bol tento krok správny,“ uviedla hovorkyňa Mestského úradu v Handlovej Jana Paulínyová a priblížila dôvody, kvôli ktorým bol jeden deň v týždni vyčlenený za nestránkový. „Sledovali sme týmto krokom predovšetkým skvalitnenie poskytovaných služieb pri neustálom náraste legislatívnych úkonov vyplývajúcich z presunu kompetencií na samosprávu. Navyše úradníci musia vykonávať aj terénnu prácu, zúčastňovať sa na školeniach.“
Pokiaľ niekto príde na úrad v utorok a potrebuje niečo súrne vybaviť, snažia sa mu úradníci vyjsť v ústrety. „Máme na úrade miesto prvého kontaktu, kde sa môže občan zastaviť a predniesť svoju požiadavku aj v utorok. Ak je záležitosť neodkladná, kompetentní pracovníci ho vybavia. Samozrejme, je riziko, že vzhľadom na spomínanú prácu v teréne nemusia byť práve v úrade,“ dodala J. Paulínyová.