BOJNICE. V týchto dňoch začí-
na v Bojniciach rozsiahla rekon-
štrukcia námestia. Prinesie so sebou aj určité obmedzenia počas letnej turistickej sezóny. Samospráva mesta apeluje, žiada o pochopenie a trpezlivosť. Všetci, občania Bojníc, ich návštevníci i podnikateľské subjekty, musia (či sa im to páči alebo nie) modernizácii a skrášleniu priniesť určitú daň i krátkodobé ústupky. „Nie je potrebné zdôrazňovať, že Hurbanovo námestie bolo, je a bude neoddeliteľnou súčasťou klenotov nášho mesta. Jeho stav však už dlho nezodpovedá našej bojnickej hrdosti. Ľady sa pohli, od dlhoročných plánov prechá-
dzame k realite,“ informoval František Tám, primátor Bojníc.
V tomto roku na námestí komplexne zrekonštruujú podzemné inžinierske siete. „Správcovia rozvodov podporili mesto a zaradili naše námestie do svojich investičných zámerov, aby počas budúcej zimy zásypy vo výkopoch usadli a mesto mohlo v roku 2009 zrealizovať celkom nové povrchové úpravy,“ uviedol František Tám a dodal, že „prvá príde na rad komplexná rekonštrukcia plynárenských zariadení.“ Podľa primátora dodávateľ prác prisľúbil, že s obyvateľmi námestia a podnikateľmi bude individuálne konzultovať kroky, ktoré by mohli zasiahnuť do ich života. Ide hlavne o čas odstávok zemného plynu. Odhaduje ich na jeden deň.
Na našu otázku, prečo začínajú s rekonštrukciou námestia pred začiatkom známeho májového festivalu, primátor F. Tám reagoval: „Pretože súperíme s mocným pánom, ktorým je čas. Ak sa nič mimoriadne neudeje, počas letnej turistickej sezóny by malo byť centrum mesta bez mechanizmov. Plynári by do tohto času mali svoju robotu ukončiť. Po lete už musia nastúpiť do práce vodárne a kanalizácie tak, aby všetko spravili do začiatku zimy. Komplexná rekonštrukcia Hurbanovho námestia by mala byť ukončená v roku 2010.“
V súčasnosti dokončujú v Bojniciach vizuálne časti projektovej dokumentácie, celkov i detailov architektúry námestia. Pripravené majú dve varianty, drahšiu a lacnejšiu. Ktorou cestou sa uberú, rozhodne fakt, či získajú na rekonštrukciu zdroje z eurofondov. No i tá lacnejšia, financovaná z rozpočtu mesta si vyžiada najmenej 30 miliónov korún.