Treba však byť veľmi opatrný, pretože zdanlivo dobré podmienky sa môžu veľmi rýchlo zmeniť na dôvod vášho finančného krachu. O tom, že tá najjednoduchšia cesta nemusí byť aj najlepšia, sa presvedčil aj pán Juraj. V núdzi si požičal od nebankovej spoločnosti sumu, ktorú už niekoľkonásobne preplatil, no aj tak naďalej ostáva dlžníkom. Stratil sa v bludisku klamstiev a podvodov, z ktorých je ťažká cesta späť. Takýchto prípadov je stále viac. Ľudia si požičajú a následne často prichádzajú o celoživotné úspory, auto, byt či dom.
Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky v poslednom období zaznamenalo zvýšený počet sťažností občanov, ktorí si zobrali rýchlu pôžičku a je na nich vyvíjaný nátlak, aby platili viac, ako sú sumy zodpovedajúce platným zmluvným podmienkam. „Upozorňujem občanov, aby nepodľahli klamlivej reklame a dobre zvážili každú pôžičku a najmä podmienky, ktoré podpisujú. Dôležité je, aby sa nezľakli vyhrážania, všetky takéto pokusy treba nahlásiť polícii. Zároveň je nutné brániť sa aj cestou súdu,“ vysvetlil minister spravodlivosti Štefan Harabin. Mnohé rýchlopôžičkárske firmy totiž neberú ohľad na dobré mravy a na normy na ochranu spotrebiteľa, zastrašujú občanov okamžitým predajom domu alebo bytu a navyše pri exekúcii využívajú služby rôznych tzv. vymáhačov.
„Ministerstvo spravodlivosti vyzýva občanov, aby mu hlásili všetky takéto prípady a poslali aj fotokópie zmlúv o úvere alebo pôžičke,“ radí hovorca MS SR Michal Jurči. Rezort sa podaniami zaoberá a zhromažďuje k jednotlivým rýchlopôžičkárskym firmám všetky nečestnosti.
Ministerstvo plánuje aj stretnutia so združeniami spotrebiteľov, ktoré majú právo podávať žaloby proti takýmto spoločnostiam a chrániť tak občanov od neprijateľných zmluvných podmienok zo strany firiem. Podľa slov M. Jučiho majú „konkrétni spotrebitelia dokonca možnosť vysúdiť od firiem primerané finančné zadosťučinenie podľa zákona o ochrane spotrebiteľa.“