Nevyhovovalo mu ani prostredie, boli podľa neho natlačení ako v plynovej komore. Obával sa, čo sa bude ďalej diať s hárkami, ktoré vypĺňali. Dožadoval sa odpovede, spomínané stretnutie považoval za neprimerané. Sám už odpracoval viac ako štyridsať rokov a nie jeho vinou je nezamestnaný. Podľa Stanislava K. by mu mali radšej hľadať robotu, než ho zaťažovať takýmto papierovaním.
Od Jaroslavy Kohútovej z Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny (ÚPSVR) v Prievidzi sme sa dozvedeli, že v súčasnosti úrady práce na Slovensku realizujú nadregionálny projekt Bilančná diagnostika potenciálu uchádzačov o zamestnanie, ktorý je súčasťou Národného projektu VII B Zefektívnenie, modernizácia a zvyšovanie rozsahu odborných poradenských služieb. „Zámerom projektu je bilančná diagnostika a analýza potenciálu uchádzačov o zamestnanie evidovaných na úrade práce viac ako dvanásť mesiacov, vypracovanie posudkov o možných príčinách a dôsledkoch dlhodobej nezamestnanosti a hľadanie východísk. Získané informácie z dotazníkov môžu pomôcť pri odstraňovaní bariér pracovného uplatnenia a eliminovaní dlhodobej nezamestnanosti občanov,“ vysvetlila J. Kohútová.
Podmietky na zaradenie do tohto projektu spĺňa v Prievidzskom okrese takmer dvetisíc uchádzačov o zamestnanie. Aby bol dodržaný časový harmonogram pri takomto počte občanov, ktorí sú dlhý čas bez práce, zvolili skupinovú formu stretnutí so zamestnancami prievidzskej pobočky Akadémie vzdelávania, ktorá spomínaný projekt zastrešuje. Podľa J. Kohútovej bolo najlepším a najústretovejším riešením, aby sa klienti zo spádovej oblasti Nitrianskeho Rudna stretli priamo v tejto obci, v termíne, kedy majú riadne (povinné) kontakty. Ušetrili im tak čas a cestu do Prievidze. „O stretnutí sme klientov informovali, vysvetlili im, čo sa od nich očakáva a čo je cieľom pripravovanej aktivity. Zasadačka Obecného úradu v Nitrianskom Rudne umožnila všetkým zúčastneným pohodlne sedieť a písať. Pokiaľ mal niektorý klient problémy s pochopením otázky, pracovníci Akadémie vzdelávania a úradu práce im pomohli. Ochrana osobných údajov a dotazníky sú riadne zabezpečené, uchádzači o zamestnanie sa nemusia obávať, že by boli zneužité,“ informovala Jaroslava Kohútová a zhrnula: „Myslíme si, že úrad práce postupoval korektne a ústretovo, o aktivite boli klienti vopred informovaní, prostredie bolo príjemné a pohodlné. O to viac nás mrzí interpretácia predmetnej situácie klientom. I keď bola ojedinelá. Do projektu sa doteraz v okrese Prievidza zapojilo asi tisíc uchádzačov o zamestnanie.“