Škola, ktorú v súčasnosti navštevuje 146 žiakov, zriadila pred šiestimi rokmi prípravu pre deti, ktoré nie sú zrelé na nástup do prvého ročníka.
Podľa slov riaditeľky špeciálnej školy Anny Beláčkovej nie je žiadnou hanbou umiestniť svojho potomka do prípravného ročníka, práve naopak. „Deti, ktoré nastúpia do školy, aj keď na to ešte nie sú pripravené, môžu mať neskôr rôzne problémy, psychické zábrany, zažiť neúspech, čo máva za následok ich uzavretie sa do seba alebo prejavovanie sa negatívnym spôsobom,“ vysvetlila A. Beláčková a dodala: „Prípravný ročník im môže len pomôcť, nikdy nie ublížiť.“
Deti sa v škole učia pod dohľadom vychovávateľov a logopédov, výučba je zameraná na rozvoj reči a poznania, prípravu na písanie, prvky výtvarnej výchovy, základy matematických predstáv či zmyslovú výchovu. Nie je to však len o učení, malí žiačikovia navštevujú relaxačný kútik, kde cvičia, okrem toho sa venujú spevu, kresleniu a čítajú si rozprávky. Denne v škole strávia štyri hodiny, počas ktorých im vychovávateľky pomáhajú zbúrať zábrany a zvyšujú ich sebavedomie.
Tento rok navštevuje prípravný ročník sedem detí, niektoré sú postihnuté mentálne, iné fyzicky a niektoré majú len menšie problémy s rozprávaním. Každému z nich sa pedagógovia venujú podľa potreby a vidia veľkú výhodu v ich nízkom počte v triede. „Niektoré deti si vyžadujú individuálny prístup, máme napríklad sedemročného rómskeho chlapca, ktorý v septembri nevedel vôbec rozprávať. Dnes už robí veľké pokroky a dokáže vytvoriť jednoduché vety,“ vysvetlila riaditeľka školy.
O obľúbenosti predškolského vyučovania nás presvedčili samotné deti. Tomáška, ktorý má problém s rozprávaním baví písanie a myslí si, že mu to aj celkom ide. „Teším sa, že keď pôjdem o rok do školy, budem už vedieť písať,“ tvrdí. Aj Samko je v prípravnom ročníku rád. Obľúbil si kreslenie a stavebnice. Našiel si tu veľa nových kamarátov a rovnako, ako všetci, aj on sa už teší do školy, ktorú bude navštevovať vo svojej obci.