„Po prvý raz sme ju pripravili na začiatku predchádzajúceho volebného obdobia, pretože sme chceli občanom uľahčiť kontakt s mestským úradom a vysvetliť im niektoré pojmy súvisiace s verejnou správou. Zamerali sme sa predovšetkým na rozdiely medzi štátnou správou a samosprávou, pretože v tom období si mnohí neuvedomovali odlišnosti,“ uvie– dla hovorkyňa Mestského úradu v Prievidzi Ivona Vojtášová.
V závere roka 2006 sa konali komunálne voľby a zmenilo sa vedenie mesta i poslanecký zbor, preto bolo potrebné informačnú brožúru aktualizovať. Výrazné zmeny však nastali aj v samotnej organizácii mestského úradu. Preto mesto pripravilo úplne novú aktualizovanú brožúru. V jej úvode primátor Ján Bodnár píše, že „v oblasti komunikácie s občanmi mesto Prievidza ako prvé na Slovensku a zároveň jediné získalo zlatú medailu a certifikát prestížnej nadácie Slovak Gold, a to predovšetkým za systém pravidelného stretávania sa s občanmi v rámci jednotlivých volebných obvodov.“ Informačná brožúra, ale tiež mestský rozhlas či Klientske centrum sú ďalšími komunikačnými nástrojmi, ktoré mesto využíva pri kontakte s občanmi a ich informovaní.
„Prostredníctvom brožúry chceme občanom uľahčiť komunikáciu, priblížiť sa k nim a poskytnúť im možnosť v domácom prostredí sa zorientovať v organizácii úradu tak, aby pri jeho návšteve vedeli, kde a na koho sa obrátiť,“ vysvetľuje I. Vojtášová.
Brožúra vyjde v náklade 20– tisíc kusov a občania ju dostanú do schránok. Nájdu v nej tiež anketu, ktorú po vyplnení môžu poslať či priniesť na mestský úrad.