Po neúspešných pokusoch o prijatie projektov na Ministerstve dopravy, pôšt a telekomunikácií SR sa mesto podujalo zafinancovať jeden takýto priechod. Predchádzala mu skúšobná aplikácia pätnástich svetelných segmentov na niekoľkých priechodoch v Prievidzi na jar tohto roku. Mestskí policajti vtedy zisťovali reakcie občanov na túto novinku a vyhodnotili, že vodiči blížiaci sa k svietiacemu priechodu pre chodcov spomalia a venujú úseku zvýšenú pozornosť.
Na základe toho sa zrealizoval priechod na Mariánskej ulici, ktorý má špeciálne termoplastické vodorovné dopravné značenie. To sa vplyvom tepla nahrieva a nanáša na vozovku. Jeho hlavnou výhodou je trojročná životnosť, ktorá je podstatne dlhšia oproti bežným priechodom s trvácnosťou pol roka. Okrem toho má reflexné účinky, čo zvyšuje jeho viditeľnosť. Doplnený je o solárne panely, zabudované do obrubníkov, blikajúce počas zníženej viditeľnosti. Svetelné segmenty fungujú na princípe dobíjania sa na dennom svetle. Večer alebo za šera potom blikajú, dobité vydržia asi na týždeň. Každý segment obsahuje akumulátor, ktorého životnosť je tri roky. Svietidlá sú veľmi odolné, počas zimných mesiacov však budú musieť byť očistené od snehu, aby sa mohli dobíjať.
Cieľom svietiacich priechodov je zvýšiť bezpečnosť na ceste a upozorniť vodičov na možný výskyt chodcov. Tento projekt je na Slovensku ojedinelý, Prievidza je jedným z mála miest, ktoré ho zrealizovali. Policajti chcú, podľa koordinátora prevencie MsP Prievidza Víta Zajaca, „aby si vodiči na svetelné priechody zvykli, pretože ten na Mariánskej ulici by mal byť len prvou lastovičkou a plánujeme ich zrealizovať viac.“ Veria, že reakcie obyvateľov budú pozitívne a postupne by rovnakým spôsobom chceli zvýrazniť priechody napríklad na Ulici Sama Chalupku, pri ZŠ na Mariánskej ulici či na Nábrežnej ulici medzi hypermarketmi, ktoré sú považované za rizikové úseky a vodiči tu často nedodržiavajú predpísanú rýchlosť.