Aj to je jeden zo spôsobov, ako upútať pozornosť a predať čo najviac. Človek si to aj uvedomuje, ale prečo by si nekúpil výrobok lacnejšie, keď sa mu ponúka takáto možnosť?
Keď vás osloví niektorý z akciových tovarov, vyberiete sa do príslušného obchodu a zamierite rovno k nemu. Veď bol možno jediným dôvodom, prečo ste daný obchod navštívili. Stojíte teda pred regálom, kde by sa mal váš tovar nachádzať, ale nech hľadáte ako hľadáte, nikde ho nevidíte. Jediné čo tu zostalo je tabuľka s hrubo vytlačeným nápisom akcia. Keď vám to predsa nedá a spýtate sa predavača, kde je tá a tá akciová vec, spokojne vám odpovie, že je všetko vypredané a nevie, či ešte niečo dovezú. Tak si len vzdychnete a radšej sa poobzeráte po ďalšom výrobku, ktorý ste si v letáku vyhliadli. Pokiaľ sa však k nemu dostanete s prekvapením zistíte, čo všetko by ste ešte potrebovali a práve tu to majú za pomerne dobrú cenu. A tak sa ani nestihnete spamätať a zrazu máte plný košík. Predierate sa pomedzi hustý zástup nákupuchtivých ľudí, ktorí sa tlačia a predbiehajú. Už pomaly ani neviete, po čo konkrétne ste sem prišli. V hlave máte kalkulačku a usilovne prepočítavate a porovnávate. Kúsok papierika s odkazom: "to sa oplatí“, vás priťahuje ako magnet. Cítite, že je priam vašou povinnosťou kúpiť si to, veď by ste sa prehrešili proti sebe, keby ste to nechali len tak. Nakoniec sa ale predsa dostanete k výrobku, pre ktorý ste sem vlastne prišli. Rýchlo vezmete to jediné, čo ste naozaj chceli a najlepšie so zavretými očami bežíte k pokladni. Všetko povykladáte na pás a so zadržaným dychom čakáte akú cenu vám predavačka povie. Ešte jeden pohľad do peňaženky a môžete platiť. Pozorne sledujete naskakujúce ceny na monitore, keď zrazu zistíte, že akciový tovar, ktorý ste ako jediný z tých všetkých nakúpených vecí potrebovali, vlastne vôbec nie je za cenu, aká bola uvedená v letáku a na cenovke. Keď na to predavačku upozorníte povie, že tovar už nie je v akcii. Vo vnútri síce zúrite, ale nemáte už ani silu, ani chuť hádať sa. A okrem toho za vami stojí dlhý rad. Preto radšej skloníte hlavu a na miesto toho, aby ste si to dali stornovať, iba odvrknete: “Nechajte to už tak.“ Zvyšok cesty domov sa potom rozčuľujete nad tým, ako obchodníci ľudí klamú.
No bodkou za všetkým je, keď sa doma pozriete do letáku a zistíte, že akcia na oba tovary potrvá ešte niekoľko dní. Ale nikomu v obchode zjavne neprekáža, že jeden už vypredali a druhý predávajú za bežnú cenu. A na záver zistíte, že to, čo ste mohli ušetriť, ste pomíňali na zbytočnosti, ktoré by vám vôbec nechýbali a ktoré nikdy nevyberiete zo skrine.