Je to dôsledok protestov majiteľov autobusov či niektorých iných osobitných druhov vozidiel kategórie G, napríklad tatroviek pracujúcich v teréne. Pre týchto ľudí bola najväčším problémom finančná náročnosť zimného prezúvania, preto bola táto povinnosť o pár mesiacov po schválení zákona zrušená. V súčasnosti existuje návrh výnimky zo zákona, aby boli zimné pneumatiky povinné pre všetkých, okrem spomínaných ťažkých mechanizmov a „vozidiel používaných v obciach, plniacich úlohy na základe zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme.“ Podľa zákona sa výnimka vzťahuje na autobusy a trolejbusy MHD, ktoré jazdia len v obciach.
SAD Prievidza vlastní 280 autobusov a „zimné pneumatiky v súčasnom období prezúvame len na tých, na ktorých je to nutné z prevádzkových dôvodov,“ vysvetlil Pavel Pařízek z prievidzskej SAD. V našom okrese jazdia na zimných pneumatikách autobusy na diaľkových linkách, zájazdové, autobusy MHD premávajúce do oblastí Hradec, Lehôtka a niektoré prímestské smerujúce do koncových oblastí regiónu. P. Pařízek priznáva, že výmena pneumatík na všetkých autobusoch by bola finančne veľmi náročná: „Prezutie jedného autobusu na protektory stojí okolo 32-tisíc korún, na nové pneumatiky 53-tisíc. Minimálna cena za zimné pneumatiky pre všetky vozidlá by sa tak vyšplhala až na 8 miliónov 960-tisíc korún.“ Preto, najmä z finančných dôvodov, prezúvajú len autobusy, ktoré si to vyžadujú kvôli bezpečnej prevádzke. Aj keď vstúpi do platnosti výnimka zo zákona o pozemných komunikáciách, SAD Prievidza sa chce pri príprave autobusov na zimu riadiť predovšetkým potrebou zaistiť bezpečnosť cestujúcich a prezuť aj tie vozidlá, ktoré by podľa zákona nemusela.