Prvým z projektov, na ktorom sa Skanska BS podieľa je výstavba cestného spojenia Norra Lanken priamo v metropole krajiny. Prievidzskí tunelári začnú projekt realizovať 11. júna, ukončenie plánujú v januári 2008.
Keďže podzemné objekty cestného spojenia Norra Lanken sú v intraviláne väčšinou pod jestvujúcou zástavbou, je potrebné vybudovať prístupové tunely pre tieto diela a napojenie na inžinierske siete. „Budeme raziť 65 m prístupového a 61 m cestného tunela. Z neho bude vybudovaná úpadná štôlňa. Pracovať budeme pod jestvujúcou vlakovou traťou a cestnou križovatkou pri nízkom nadloží v skalnom masíve. Je to spojené s prísnymi požiadavkami na vibrácie a nulovými poklesmi nadložia,“ vysvetlil Anton Sumerák ml., projektový manažér zo spoločnosti Skanska BS. Rozpojovanie horniny skalného masívu zabezpečia vrtno-trhacími prácami, stabilitu výrubu bude zabezpečovať vrstva striekaného drátkobetónu a horninové kotvy. Dobu výstavby predlžuje fakt, že pracovať budú len počas dňa, keďže stavba sa nachádza v tesnej blízkosti obytných domov, ktoré sú chránené pred negatívnym vplyvom protihlukovou bariérou.
Autor: vká