h bude po slovenských regionálnych železničných tratiach jazdiť dvadsaťdeväť.
Na malej slávnosti pred prvou jazdou s cestujúcimi Juraj Pilát, generálny riaditeľ železničných opravovní predstavil motorovú jednotku. „Zostavená je z dvoch zmodernizovaných prípojných vozňov, poháňaná jedným motorov, plynulo sa dá prechádzať z jednej strany vozidla na druhú. V súprave sú priestory pre bicykle, detské kočíky, lyže, vybavené sú vnútorným a vonkajším vizuálnym informačným systémom. Jednotka je vybavená výdajným stojanom a tromi značkovačmi cestovných lístkov. Je efektívnejšia, šetrí pohonné hmoty a tak aj životné prostredie.“ Generálny riaditeľ Železníc Slovenska Milan Chúpek zdôraznil, že obmenou vozňov chcú v prvom rade zvýšiť kultúru cestovania. Z toho dôvodu by takýchto motorových vozidiel, aké začalo jazdiť v našom okrese, malo na slovenských regionálnych tratiach pribudnúť v tomto roku ešte dvanásť. Obnova vozového parku je nevyhnutná aj na slovenských železniciach. Tridsať percent rušňov a vozňov je starších ako tridsať rokov.
Motorová jednotka dosahuje rýchlosť 90 km za hodinu, odvezie 85 cestujúcich, má moderný dizajn. Ako dlho však zostane v takejto podobe záleží od samotných cestujúcich.