prievidzská Skanska BS, zahŕňa výstavbu dvoch tunelov a riadiaceho centra. Predpokladaný termín ukončenia stavebnej časti je marec 2008.
„Tento projekt je technologicky náročný a technicky zaujímavý, pretože tunely sú napojené priamo na viadukty. Diaľnica prechádza z viaduktu Barnica priamo do rovnomenného tunela. Naň sa zas napája viadukt Tabor a ten ústi do tunela Tabor. Projekt môže byť inšpirujúci aj pre Slovákov. Projektant odvážne navrhol riešenie trasy diaľnice v členitom horskom úseku, podobnom Slovensku a investor prijal výzvu. Ťažký horský úsek úzkej cesty s prudkými zákrutami sa zmení na pohodlnú jazdu diaľnicou s viacerými tunelmi a viaduktami. Začali sme pracovať na portáloch oboch tunelov tak, aby sa mohli čo najskôr začať samotné raziace práce,“ informoval Milan Cagáň zo Skanska BS.
Uvedenie spomínaného diaľničného úseku do prevádzky významne zvýši plynulosť a bezpečnosť dopravy na tomto úseku, komfort cestovania, no predovšetkým odbremení okolitú prírodu od ťažkej dopravy, vysokej hlučnosti a množstva výfukových plynov.
Autor: vká