„Je to úplne nová forma vzdelávania. Všetko máme pred sebou priamo v počítači a keď niečo potrebujeme navyše, môže si to vyhľadať okamžite cez internet. Nemusíme nosiť množstvo kníh,“ dodali pätnásťroční gymnazisti. Laboratórium tvorí jeden riadiaci pult pre vyučujúceho a šestnásť počítačov pre študentov. Učiteľ prostredníctvom využitia informačno–komunikačných technológií riadi celú hodinu, počuje ako žiaci robia rôzne cvičenia cez slúchadlá s mikrofónom a tiež cez ne s nimi komunikuje. Taktiež môže využívať dataprojektor a elektronickú tabuľu. „Mne sa nový spôsob vyučovania veľmi osvedčil. Žiaci sú oveľa aktívnejší a pozornejší. Je tu iná atmosféra ako na bežnej hodine. Počúvanie je kvalitnejšie, každý pracuje samostatne, svojím tempom, nie je v strese. Cvičenia okamžite vyhodnocuje počítač a tak majú študenti hneď spätnú väzbu,“ hodnotí Iveta Šolomeková, koordinátorka školskej projektovej činnosti a zároveň angličtinárka.
Jazykové laboratórium získala škola zapojením sa do projektu Školy budúcnosti, ktorý vyhlásilo ministerstvo školstva. Úspešne. Koncom minulého roku dostali štátnu dotáciu vo výške 150 tisíc korún a projekt spolufinancovali vo výške 36 tisíc korún. „K tomuto projektu sme dostali aj špeciálny program. Každý žiak má svoje heslo a ním vstupuje do svojho programu. Funguje to aj cez internet, takže učiteľ môže so študentmi pracovať nielen keď sú v škole, ale aj doma. A to dvomi spôsobmi: pošle cvičenie, to si žiak heslom otvorí, vypracuje a počítač mu hneď jeho prácu ohodnotí. Môže to byť ale aj formou testu, kedy sa cvičenie vráti učiteľovi a ten ho potom môže ohodnotiť,“ dopĺňa informáciu I. Šolomeková.
Nová príprava na vyučovanie prostredníctvom informačno – komunikačných technológií je náročná najmä pre učiteľov, ktorí jej venujú oveľa viac času ako na tradičnú hodinu. „Na nové formy vzdelávania sme sa pripravili. Každý učiteľ absolvoval tridsaťšesť hodinový certifikovaný kurz informačnokomunikačných technológií financovaný z projektu Infovek. Následne na to sme sa zapojili do projektu Európskeho sociálneho fondu zameraného na vzdelávanie pedagógov práve v oblasti informatiky a cudzích jazykov,“ dodala na záver riaditeľka gymnázia v Novákoch K. Machová.