aní rozmýšľali v prvom rade srdcom. Tým sa vo svojej práci hodlá riadiť aj Jozef Stopka. Napriek tomu, že doposiaľ pôsobil v podnikateľskej sfére, sociálna oblasť mu je blízka, pochádza z rodiny, ktorej sociálne cítenie nie je cudzie.
„Čaká ma nemilá úloha. Aj náš úrad musí splniť nariadenie vlády o znižovaní výdavkov v štátnej správe a znížiť o dvadsať percent počet zamestnancov. V súčasnosti v tejto inštitúcii pracuje 210 zamestnancov. Bude to ťažké rozhodovanie, pretože je potrebné zabezpečiť v oklieštenom stave činnosť úradu tak, aby to občan nepocítil. Splniť túto úlohu nehodlám od stola. Najskôr sa osobne stretnem s každým zamestnancom úradu, o výbere tých, ktorí nás opustia, budú v prvom rade rozhodovať vedúci jednotlivých oddelení. Verím, že uvážlivo, s dôrazom na morálne a kvalifikačné predpoklady. Pre zamestnancov, ktorí budú zo štátnej správy uvoľnení pripravuje ministerstvo a vláda podporné programy, aby našli profesionálne uplatnenie vo svojom ďalšom živote,“ povedal Jozef Stopka.
Keďže nový riaditeľ úradu práce, sociálnych vecí a rodiny je Handlovčan, zaujímalo nás, či sa už zamýšľal, ako pomôcť občanom tejto časti regiónu, aby sa viac mohli uplatniť na trhu práce. V oblasti Handlovej je totiž najvyššia miera nezamestnanosti v Prievidzskom okrese. Predstavuje až 11,22 % (taká bola minulý piatok), pričom v oblasti Prievidze je 6,95 % a Novák 6,72 %. Vlani sa v regióne priemerná miera nezamestnanosti pohybovala okolo ôsmych percent. „V handlovskom priemyselnom parku sa už etablovala spoločnosť Solit, zamestnať by mala viac ako 100 občanov. Budeme s jej zástupcami komunikovať, hľadať možnosti, ako pomôcť nielen pri výbere uchádzačov o zamestnanie, ale i v rámci nových podporných programov, ktoré pripravuje vláda SR. Mali by sa týkať občanov, ktorí v tomto časovom horizonte prišli o prácu, ale i tých, ktorí sú dlhodobo zaevidovaní na úrade práce a nenachádzajú svoje profesionálne uplatnenie,“ informoval Jozef Stopka.
Prijať ponuku a stať sa riaditeľom úradu práce nebolo pre Jozefa Stopku jednoduché. Dlho zvažoval, radil sa so svojimi blízkymi i priateľmi, napokon to zobral ako výzvu niečo nové v živote dokázať. „Pri dnešnom vývoji na trhu práce je potrebné, aby riaditeľ úradu práce mal aj určité manažérske schopnosti. Preto takmer polovica nových riaditeľov úradov práce pochádza z podnikateľského a manažérskeho prostredia. Som presvedčený, že moje poznatky a skúsenosti na tomto poste plne uplatním a bude to v prospech občanov tohto regiónu, ktorí sa ocitli v sociálnej sieti, či prišli o zamestnanie,“ dodal riaditeľ J. Stopka.