Už v tom čase mala táto škola čulé kontakty s partnerskou Střední průmyslovou školou chemickou v Brne. Nováčania bývali pravidelnými hosťami na školských prehliadkach stredoškolskej odbornej činnosti brnianskej priemyslovky. Moravskí študenti chodili každý rok na seminár Mládež a životné prostredie, ktorý má na nováckej škole dlhoročnú tradíciu.
Práve v rámci programu INTERREG sa obom stranám črtali nové možnosti na prehĺbenie a zintenzívnenie spolupráce. Napokon sa zrodil spoločný projekt INTERCHEM, zameraný na spoluprácu chemikov z oboch strán česko-slovenskej hranice. „Jeho cieľom je osobné spoznávanie kolektívov oboch škôl i oboch susediacich regiónov. Veď v rámci spoločného trhu práce by malo dochádzať celkom prirodzene k zamestnávaniu stredoškolsky vzdelaných odborníkov z Novák na Morave a naopak, mnohí stredoškoláci z Juhomoravského kraja môžu nájsť uplatnenie na Slovensku,“ hovorí Elena Kulichová zo ZSŠCH v Novákoch.
V júni tohto roku pobudlo dvadsať študentov SPŠCH Brno týždeň na hornej Nitre. Nedávno im novácki študenti návštevu opätovali. „Počas týždňového pobytu v Brne spoznali vyučovací proces na modernej technickej škole. Videli, že vybavenosť didaktickou technikou, laboratórnymi prístrojmi a pomôckami môžu svojim rovesníkom v Brne závidieť,“ konštatuje E. Kulichová a pokračuje: „Na vybavenosti školy je cítiť žičlivú politiku štátu a zriaďovateľa. Učitelia i žiaci tu majú pre odborný rast výborné podmienky. V našej škole pozornosť sponzorov a účasť v projektoch môže síce pomôcť rozvoju, nemôže však byť jediným zdrojom materiálneho zabezpečenia školy. V tomto smere sme dorastajúcej generácii technikov na Slovensku veľa dlžní.“
Pre učiteľov boli vzájomné kontakty predovšetkým príležitosťou na výmenu skúseností, zameraných na modernizáciu vyučovania. „Jednou z možností ako pritiahnuť záujem žiakov o zdanlivo nudné technické disciplíny je využitie digitálnej techniky na zlepšenie názornosti vyučovania. Ďalšou možnosťou je zážitkové učenie v rámci aplikovania zaujímavých vyučovacích metód. Jednou z nich je napríklad určenie kvality vody v jazerách a riekach bioindikačným spôsobom, ktorý rozpracovala novácka škola,“ dodala na záver Elena Kulichová